خبرگزاری کار ایران

سرپرست پلیس فتا گلستان خبرداد؛

تماس تلفنی کلاهبرداران سایبری با شگرد برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۵۷۶

سرپرست پلیس فتا استان گلستان گفت: کلاهبرداران سایبری با شگرد برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها تماس تلفنی می گیرند و نباید فریب تماس‌هایی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌ها را خورد.

به گزارش ایلنای گلستان، سرهنگ سعید تجری اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری طی تماس تلفنی با افراد، موضوع برنده شدن در قرعه کشی‌ها را مطرح کرده و از آنان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در این ترفند مجرمین خود را از طرف اپراتورها، سازمان‌ها و ... معرفی کرده و با فریب کاربران به بهانه برنده شدن در قرعه کشی‌، آنان را جهت دریافت مبلغ برنده شده به پای دستگاه‌های خود پرداز هدایت کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: در روش دیگر، این مجرمین با چرب زبانی و مطرح کردن موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی، اطلاعاتی از آنان را بدست آورده و در ادامه جهت دسترسی به سامانه‌های بانکی افراد با ترفندهایی تقاضای درخواست کد پیامک شده به آنان را می‌کنند.

سرهنگ تجری تصریح کرد: هر گونه تماس تلفنی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده شدن در مسابقات، جشنواره و... و درخواست اطلاعات حساب بانکی و کد پیامک شده با هدف کلاهبرداری از افراد است.

وی با بیان اینکه نباید فریب تماس‌هایی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌ها را خورد، گفت: در صورت دریافت پیامک و یا تماسی مبنی بر برنده شدن، از پاسخگویی و ارسال کد خودداری کرده و به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت مبلغ برنده شدن نیازی به مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان خاطر نشان کرد: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir   وتماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز