خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در قزوین؛

اجرای معافیت 25 درصدی مالیات تعاونی‌ها پیگیری شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۲۱۹

دبیر اتاق تعاون استان قزوین گفت: استان قزوین برای اولین بار در سطح کشور، اجرای قانون معافیت 25 درصدی تعاونی‌ها از مالیات را پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مصطفی عادلی‌فر در جلسه هیأت رئیسه اتاق تعاون که در سالن جلسات اتحادیه حمل و نقل سبک، جاده‌ای، درون شهری و تامین نیاز استان برگزار شد، گفت: براساس قانون، تعاونی‌ها در پرداخت مالیات از 25 درصد معافیت برخوردار هستند که این میزان در اظهار نامه محاسبه می‌شود.

دبیر اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: معافیت مالیاتی برای تعاونی‌ها اعمال نمی‌شد که در اتاق تعاون استان این موضوع را پیگیری کردیم و اگر واحدی مشکل داشته باشد می‌تواند به اتاق تعاون مراجعه کند.

ضرورت اصلاح دستورالعمل‌های مغایر با قانون

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرغداران استان قزوین هم در این جلسه با تاکید بر استفاده از افراد توانمند در انجام فعالیت‌های اقتصادی گفت: تاسیس یک شرکت و آغاز فعالیت اقتصادی مانند تولد یک نوزاد و موجودی زنده است که می‌تواند سودآور یا زیان‌ده باشد و عملکرد آن به استفاده از افراد توانمند و متخصص نیاز دارد.

منوچهر شعبانی ادامه داد: در حوزه صادرات هم، صادرات محصولات تعاونی‌ها می‌تواند به رشد تعاونی‌ها کمک کند که البته درصورت اجرای این موضوع باید از افراد توانمند و آشنا به کار کمک گرفت.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل سبک استان قزوین هم در این جلسه با تاکید بر اصلاح دستورالعمل‌ها و دستور دادستان برای این موضوع گفت: می‌توان کمیته‌ای را برای بررسی آیین نامه‌های اجرایی که منافی با قانون است تشکیل داد و در حوزه حمل و نقل سبک هم باتوجه به اینکه مغایرت‌هایی در سطح کلان و کشوری وجود دارد این آمادگی را داریم که این موارد را احصاء کنیم.

سید رضا محمدی ادامه داد: باتوجه به اهمیت و جایگاه بخش حمل و نقل می‌توان در شورای گفت‌وگو هم موضوع حمل و نقل با محوریت تعاونی‌ها را بررسی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز