خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

18 هزار و734 واحد مسکونی روستایی استان در محدوده گسل زلزله قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۰۶۲

مدیرکل بنیاد مسکن استان، با اشاره به اینکه ۱۸هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی روستایی در استان در محدوده گسل زلزله قرار دارند، گفت: شناسایی نقاط بحرانی و میزان توان داخلی در استان برای مواجهه با بلایای طبیعی لازم است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا خواجه ای، امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت ۵ دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی از وجود ۵۲ هزار مسکن روستایی مقاوم در زنجان خبر داد و گفت: تدابیر پیشگیرانه پیش از وقوع حادثه، مهمترین مولفه در کاهش عوارض وقوع حوادث و بلایای طبیعی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، با اشاره به اینکه 18 هزار و 734  واحد مسکونی روستایی در استان در محدوده گسل زلزله قرار دارند، گفت: شناسایی نقاط بحرانی و میزان توان داخلی در استان برای مواجهه با بلایای طبیعی لازم است.

به گفته وی، لازم است تا آموزش‌های توانمندساز و اقدامات پیشگیرانه و اگاهی بخشی عمومی در راستای رفتار و عملکرد بهینه مردم در شرایط وقوع بحران را در اولویت قرار داده و بستر مدیریت بهینه بحران های طبیعی و امکان زندگی ایمن‌تر برای عموم مردم فراهم شود .

این مسئول با اشاره به  اینکه 6 هزار و 857 واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان مقاوم سازی شده است، گفت: متاسفانه 63 درصد از واحدهای مسکونی مقاوم سازی نشده است که نیازمند برنامه ریزی برای مقاوم سازی این واحدها هستیم.

خواجه ای با اشاره به اینکه 275 روستای استان زنجان با بیش از 42 هزار واحد مسکونی در مسیر سیلاب قرار دارند، گفت: از این تعداد واحد روستایی 18 هزار و 169 واحد با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد تومان در سال گذشته مقاوم سازی شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان، با بیان اینکه این مجموعه در کشور سالانه 200 هزار واحد مسکونی را مقاوم سازی می کند، گفت: سهم استان زنجان از این مقاوم سازی ها 5 هزار واحد در سال است.

به گفته خواجه ای، از سال 84 تاکنون 52 هزار واحد از 92 هزار واحد مسکونی در روستاها و حدود 10 هزار و 784 واحد هم در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان مقاوم سازی شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز