خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره):

امروز عده‌ای عاشورا را وسیله تامین منافع شخصی خود قرار داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۹۷

گریه کردن معلول وجود تاثر است، اما نباید به هدف تبدیل شود که متاسفانه عده‌ای روضه خوان برای بازارگرمی و جذب مردم در گفته‌های خود جعل سازی می‌کنند تا احساسات مردم را تحریک کنند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) با انتقاد از تحریف‌های صورت گرفته در در روایت از واقعه کربلا گفت: عده‌ای امروز عاشورا را وسیله تامین منافع شخصی و گروهی خود قرار داده و از آن کاسبی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین هادی خامنه‌ای در سخنرانی شب گذشته به مناسبت اربعین حسینی در حسینیه فاطمة الزهرا باطرح سوالی با عنوان چه کسانی می‌توانند پیام رسان و واررثان انقلاب باشند، اظهار کرد: حضور اشخاص در صحنه‌های انقلاب بسیار حیاتی و ضروری است، زیرا افرادی و کسانی ظاهر می‌شوند که در انقلاب نبوده‌اند، اما خود را پیام رسان انقلاب معرفی می‌کنند.
وی افزود: از شرایط و الزامات این است که افرادی که خود را وارثو پیام رسان انقلاب معرفی می‌کنند التزام عملی و اعتقاد قلبی داشته باشند و هیچگاه انقلاب را برای پیش برد اهداف خود قرار ندهند.
وی در ادامه به بررسی ویژگی‌های مبلغان و آثار تحریف شده از انقلاب عاشورا پرداخت و تصریح کرد: افراد مختلفی در کسوت‌های گوناگون خود را مبلغ عاشورا معرفی می‌کنند. در روضه خوانی‌های خود داستان‌هایی را به عنوان حوادثروز عاشورا مطرح می‌کنند که بنا به نظر افراد متخصص، آن داستان‌ها هیچ سنخیتی با واقعیات ندارد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) ادامه داد: عده‌ای امروزه در کسوت‌های گوناگون به عنوان مبلغ عاشورا حضور دارند و روضه‌خوانی می‌کنند که بنا به نظر افراد متخصص، مسائل اصلی عاشورا را مطرح نکرده و تحریف نیز انجام می‌دهند.
وی در تشریح عوامل وجود تحریف‌ها در بیان حادثه کربلا گفت: یکی از این عوامل توطئه‌های دشمن است و هدف این است که چنبن الگویی را از بین ببرد و آن را به حماسهٔ بیجان تبدیل کند.
سید هادی خامنه‌ای ابراز کرد: برخی از محققین همانند دکتر علی شریعتی عنوان کرده‌اند که مردم قهرمان پروری و داشتن قهرمان خارق العاده را دوست دارند به همین خاطر با تخیلات خود حادثهٔ کربلا را تحریف می‌کنند و به عنوان مثال می‌گویند امام حسین در روز کربلا سیصد هزار نفر را کشته است.
وی در ادامه در تشریح علل تحریفات انقلاب کربلا اذعان کرد: گریه کردن معلول وجود تاثر است، اما نباید به هدف تبدیل شود که متاسفانه عده‌ای روضه خوان برای بازارگرمی و جذب مردم در گفته‌های خود جعل سازی می‌کنند تا احساسات مردم را تحریک کنند.
وی افزود: امروز تحریف‌های فراوانی تحت عنوان پیرغلامان یا نوکران انجام می‌گیرد یا در عزاداری‌ها روش‌های غیربومی و غربی در موسیقی انتخاب می‌شود و از همه بد‌تر مسائلی است که که درباره عاشورا گفته می‌شود که واقعیت ندارد.
وی همچنین با اشاره به کتاب حماسه حسینی شهید مطهری، گفت: در این کتاب انواع تحریف‌های عاشورا بیان شده است.
سید هادی خامنه‌ای در ادامه با بیان این‌که عده‌ای به دنبال این هستند که عاشورا را یک حادثه عنوان کنند، خاطرنشان کرد: هدف این افراد این است که عاشورا را از یک الگو خارج کنند و صرفا بگویند که حسین(ع) فدای گناهان مردم شد. امروزه حتی داستان‌های تحریف شده عاشورا از صداوسیما نیز پخش می‌شود.
وی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود بر نقش زنان در جامعه، گفت: امام فرمودند طبق دستورات اسلام زنان باید در همهٔ عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، نظامی دوش بر دوش مردان نباشند و حتی نسبت به مردان فعال‌تر باشند اما امروزه محدودیت‌هایی موجب شده که زنان در جامعه رشد نکنند. امام این محدودیت‌ها را به دلیل وجود جهالت‌ها می‌دانستند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پایان با اشاره به بخشی از سخنرانی‌های حضرت زینب(س) درباره عاشورا، گفت: ایشان می‌فرمایند که هدف عاشورا آنقدر ارزنده و بزرگ است که جان حسین(ع) در مقابل آن کوچک است. اما عده‌ای امروز عاشورا را وسیله تامین منافع شخصی و گروهی خود قرار داده و از آن کاسبی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز