خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان البرز خبر داد؛

نرخ بیکاری ۸ درصدی و مشارکت اقتصادی ۳۹/۵ درصدی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۵۰۶

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز، گفت: استان در پایان تابستان سال جاری با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی ۳۹و نیم درصدی و کاهش نرخ بیکاری ۸ درصدی مواجه شد.

به گزارش ایلنا از البرز عبدالله دارایی با اشاره به گزارش عملکرد مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار استان البرز حاصل از گزارش‌های مرکز آمار ایران به نرخ بیکاری ۸ درصدی برای اولین بار طی یک دهه گذشته در استان البرز اشاره کرد. 

دارایی در ادامه گفت: اقدامات صورت گرفته دستگاه های اجرایی استان البرز تحت راهبری استاندار البرز، در پایان تابستان ۱۴۰۱ شاهد کاهش نرخ بیکاری در نقطه ۸ درصد هستیم و این شاخص در مقایسه با ده سال گذشته پایین ترین میزان را تجربه کرده است. نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان سال جاری نیز به عدد ۳۹ و نیم درصد رسیده است. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه با اشاره به آمار بازار کار و اشتغال در سه بخش اقتصادی استان البرز گفت: در پایان تابستان سال جاری در بخش کشاورزی ۳ درصد و در بخش خدمات ۴۴/۴درصد و بخش صنعت ۵۲/۷ درصد بوده است. تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی ثبت شده در سامانه تامین اجتماعی نیست در مهر ماه سال جاری ۳۲۹ هزار و ۸۳۴ نفر بوده است که در مقایسه با ده سال گذشته شاهد بیشترین تعداد ثبت شده در سامانه بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی هستیم. 

وی در بخش دیگری از گزارش های خود به حمایت های تسهیلاتی از مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تا این لحظه مجموعاً تعداد ۱۰۸۰ طرح بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال به بانک ها ارسال شده است و در بازه ۹ ماهه سال جاری همچنین تعداد ۴۴۰ طرح به مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات استان به متقاضیان پرداخت شده است. سال گذشته نیز ۴۳۷ میلیارد ریال به ۹۱۳ طرح مشاغل خانگی پرداخت شده است. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه گفت: با تلاش همکاران من در معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل، مجموعا بیش از ۵هزار متقاضی در قالب تحت پوشش ، مستقل و پشتیبان در سامانه مشاغل خانگی استان البرز ثبت نام کرده اند که برای ۲۸۰۰ نفر از متقاضیان مجوزهای لازم صادر شده و بیش از هزار نفر نیز از طرح ها به میزان ۵۹۸ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل متعهد معرفی شده است. 

دارایی در ادامه با اشاره به تعهد دستگاه های اجرایی به ثبت اشتغال در سامانه رصد استان البرز گفت: تا این لحظه دستگاه های اجرایی ۲۷ گانه متعهد اشتغال در استان البرز تعداد ۳۵هزار و ۵۰۰ نفر را در این سامانه ثبت کرده اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در پایان با اشاره به حمایت تسهیلات از اشتغال روستایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مجموعاً ۲۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات در حمایت از اشتغال روستایی پرداخت شده است و در ادامه کار نیز با پرداخت دو هزار و ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری با تمام توان در مسیر اشتغالزایی و کارآفرینی در خدمت مردمان فهیم و تلاشگر استان البرز خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز