خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

روند صعودی آمار بستری کودکان مبتلا به آنفلوآنزا در مرکزی/آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در هفته جاری 10 الی 20 درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۳۸۷

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از افزایش آمار بستری کودکان مبتلا به آنفلوآنزا در استان مرکزی خبر داد و گفت: بیشترین مراجعین بیماری آنفلوانزا در استان مرکزی را کودکان تشکیل می‌دهند که با عارضه مراجعه می کنند و همین امر سبب افزایش آمار بستری این بیماری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا شجاعی افزود: با توجه به تکمیل بخش بستری بیماران آنفلوآنزایی در بیمارستان امیرکبیر اراک، ناگزیر به ادغام بخش چشم با بخش گوش، حلق و بینی شدیم تا بتوان حجم ظرفیت برای پذیرش کودکان مبتلا به آنفلوآنزا را افزایش داد.

وی با بیان اینکه بیمارستان امیرکبیر اراک نیز در 3 شیفت خدمات درمانگاهی و بستری به مراجعین ارائه می‌دهد، ادامه داد: از تمامی ظرفیت بیمارستان امیرکبیر اراک برای پذیرش کودکان مبتلا به آنفلوآنزا استفاده شده است، اما با این حال ارائه خدمات درمانی به سایر مراجعین مبتلا به بیماری‌های دیگر نیز ادامه دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در هفته جاری به نسبت هفته گذشته بین 10 الی 20 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: بیشترین مراجعین بیماری آنفلوآنزا را کودکان سنین 4 سال تا دانش آموزان دبستانی و پیش دبستانی تشکیل می دهند.

شجاعی در خصوص آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در رده های سنی دیگر، تصریح کرد: البته موارد استثنایی بین کودکان شیرخوار تا 2 سال نیز گزارش شده است، اما بیشترین درصد بین کودکان 4 سال تا سنین دبستان است که افزایش حدودا 20 درصدی به همراه داشته است. در سنین بزرگسال نیز آمار مبتلایان افزایش نداشته است.

وی بیان داشت: با توجه به محموله دارویی که به استان رسیده است، مشکلی از نظر درمان و تامین داروی بیماری آنفلوآنزا به ویژه سُرُم در سطح استان مرکزی وجود ندارد. همچنین با توجه به دریافت سهم استان آنتی بیوتیک نیز به مقدار کافی وجود دارد و در داروخانه‌های معین نیز عرضه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: پیش از این عنوان شده بود که اگر پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق رعایت نشود وقوع پیک جدیدی از بیماری آنفلوآنزا در آذر ماه دور از انتظار نیست. متأسفانه شواهد نشانگر آن است که ظاهراً وارد پیک جدیدی می‌شویم.

شجاعی ابراز داشت: در شرایط فعلی نیز اگر پروتکل‌های پیشگیرانه به خصوص در سطح مدارس رعایت نشود و استفاده از ماسک در اماکن بسته صورت نگیرد، احتمال دارد که در روزهای آینده شاهد روند افزایشی و قرار گرفتن در موج جدیدی از بیماری باشیم و ناگزیر به اعمال برخی محدودیت‌ها شویم.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان مرکزی، اضافه کرد: بیماری کووید 19 در سطح استان در شرایط کنترل شده‌ای قرار دارد و از نظر تعداد موارد مثبت، بستری و فوتی افزایشی صورت نگرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز