خبرگزاری کار ایران

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین نهضت سوادآموزی و کانون پرورش فکری

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۳۴۶

تفاهم‌نامه‌ای همکاری آموزشی و فرهنگی بین سازمان نهضت سوادآموزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با حضور مدیرعامل کانون و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی امضا شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در این جلسه بیان کرد: نخستین آیه‌ای که بر پیامبر (ص) نازل شد با موضوع خواندن بود. این نشان می‌دهد خواندن پایه هر حرکتی جهت آگاهی و بصیرت و در یک کلام حرکت به سمت انسانیت است. 

وی گفت: یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه دوراندیش و راهبردی امام خمینی (ره) سبب شد در سال ۵۸ شاهد تشکیل نهضت سوادآموزی باشیم. 

علامتی ادامه داد: کسانی که امروز به دنبال تطهیر دوران پهلوی هستند بدانند امام خمینی (ره) از همان روزهای اول انقلاب به عِلم توجه ویژه‌ای داشتند و عدالت آموزشی از اهداف انقلاب اسلامی است. 

مدیرعامل کانون تصریح کرد: هر سازمانی علاوه بر اینکه خودش مأموریتی دارد باید ببیند چطور می‌تواند به این نهضت کمک کند. 

وی افزود: در این تفاهم‌نامه می‎خواهیم با کمک به سازمان نهضت سواد آموزی نگاه امام خمینی (ره) را جاری کنیم. اگر موفق شویم هم به کار شما رونق می‌دهد و هم برای ما اتفاق اخروی خوبی است چون در این راه قدم برداشته‌ایم. 

علامتی در پایان گفت: این تفاهم‌نامه به لطف خدا عملیاتی خواهد شد و تمام خدماتی که ما در کانون داریم در اختیار شماست. کانون پرورش فکری و نهضت سوادآموزی قصد دارند روی والدگری دست بگذارند. اگر امروز روی مادران سرمایه‌گذاری کنیم آینده را خواهیم داشت. 

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: درحال حاضر یکی از حساس‌ترین دوران‌های رشد و پیشرفت کشور را پشت‌سر می‌گذاریم که کانون پرورش فکری و نهضت سوادآموزی هم در این عرصه نقش مهمی برعهده دارند. 

عبدی ادامه داد: شروع این همکاری با گام دوم انقلاب اسلامی همراه شده است و کاملا بر محور دانایی و علم است. 

وی بیان کرد: تعریفی که امروز در دنیا از سواد رسانه‌ای وجود دارد با فعالیت‌های کانون پرورش فکری همخوان است. سواد یعنی این که بتوانیم خود و دیگران را تغییر دهیم. ما در حوزه بزرگسال و شما در حوزه کودک و نوجوان این کار را انجام می‌دهید. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: کودک و نوجوان و بزرگسال باید جایی به هم برسند و این تفاهم‌نامه شروع این اتفاق بزرگ است. باید تلاش کنیم به بهانه‌ای کودک و نوجوان عضو کانون را به بزرگسال نزدیک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز