خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد:

آنتی‌بیوتیک کودکان در داروخانه‌ها موجود است/ عدم تغییر قیمت انسولین قلمی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۷۲

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها گفت:‌در حال حاضر داروخانه‌ها موجودی دارند، اما هنوز بازار اشباع نشده است.

«سجاد اسماعیلی» مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه کمبودهای دارویی در حال بهبود است، در رابطه با آخرین وضعیت آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور اظهار کرد: مبنای ما تولید داخل و حمایت از صنعت داخلی است و خوشبختانه در این مدت اخیر به صورت سه شیفت در حال تولید آنتی‌بیوتیک بوده و به صورت مستمر هم آنتی بیوتیک‌های تولید شده در حال توزیع در داروخانه‌های سطح کشور است. 

وی افزود: در آخرین بازدیدی هم که وزیر بهداشت از سطح داروخانه‌های شهر داشتند وضعیت آنتی‌بیوتیک‌ها بسیار بهتر از قبل شده است و مابقی نیاز کشور هم از طریق واردات تأمین خواهد شد. طبیعتا تا زمانی که تولید داخل نتواند نیازهای کشور را تأمین کند از واردات استفاده خواهیم کرد. 

اسماعیلی بیان کرد: در حوزه آنتی‌بیوتیک بزرگ‌سالان از ابتدا هم مشکلی نداشتیم اما در زمینه آنتی‌بیوتیک‌های کودکان که مشکل داشتیم هم تا حدودی کمبود برطرف شده است. داروخانه‌ها الان موجودی دارند اما زمان کوتاهی می‌خواهد تا بازار به اشباع برسد. 

وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت قیمت انسولین در کشور نیز گفت: با توجه به تغییر سیاست‌های ارزی دارو، انسولین قلمی هم با افزایش قیمت روبه‌رو شد اما این افزایش قیمت برای بیمار نیست و همان قیمت قبل یعنی ۳ هزار و ۵۰۰ را پرداخت می‌کند، در واقع بیمه‌ها و دولت هزینه این افزایش قیمت را پرداخت می‎‌کند.

این مقام سازمان غذا دارو یادآور شد: خوشبختانه در حوزه تأمین انسولین قلمی کمبودی وجود ندارد، هم تولید داخل آن وجود دارد و هم وارد می‌شود تا بیمارانی که می‌خواهند از آن استفاده کنند. به زودی نیز انسولین ایرانی آسپارت که شکل جدیدی از انسولین است نیز وارد بازار می‌شود که این قدم رو به جلویی در تولید داخل است. 

وی بیان کرد: به لحاظ موجودی انسولین خوشبختانه هیچ گونه کمبودی نداریم، هم برنامه واردات آن به صورت مستمر وجود دارد و انجام می‌شود و هم اینکه شرکت‌های داخلی به تولید آن می‌پردازند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز