خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی رئیس جمهور:

اختلاف بین مسئولان و نمایندگان مجلس مانع از ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۵۲۸

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد سال گذشته در دستور کار بود که با وجود مشکلات و اختلافی بین مسئولان و نمایندگان مجلس اجرایی نشد و به تصویب مجلس و دولت نرسید.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در بازدید از بندرامیرآباد اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد سال گذشته در دستور کار بود که با وجود مشکلات و اختلافی بین مسئولان و نمایندگان مجلس اجرایی نشد و به تصویب مجلس و دولت نرسید.

وی افزود: اکنون آمادگی داریم تا بندر امیرآباد سیر مراحل تصویب منطقه آزاد را طی کند و ما حمایت می کنیم.

رضایی گفت: بندرامیرآباد به تنهایی برابر با کل بنادر ساحل دریای خزر است و در سال‌های اخیر تحرک لازم انجام نشد و امروز با توجه به اینکه روابط ما با کشورهای ساحل خزر گسترش یافته است باید این بندر توسعه یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: امسال بندر کاملا متحول شده و بارگیری و تخلیه بار مناسبی داشتیم و سرعت پیدا کرده است که بیانگر توسعه است. 

وی با بیان اینکه شاهد چرخش اقتصادی و تجاری از شرق به غرب روسیه و از شمال به جنوب هستیم و راهی جز ایران برای تجارت وجود ندارد، یادآور شد: امروز هند و کشورهای چین و ژاپن خواهان تردد کالا از بندر جنوبی به ایران و انتقال از بنادر شمال و دریای خزر به کشورهای منطقه هستند و باید ظرفیت  بندر افزایش یابد.

رضایی گفت: افزایش ۱۰ میلیون تنی کالا از بندرامیرآباد مورد توجه است که باید طرح پیشنهاد شود و در یک‌سال آینده بندرامیرآباد اولین بندر حمل یکسره از کشتی به قطار و از کشتی به کامیون شود تا هزینه تخلیه و بارگیری کاهش یابد و بندر امیرآباد اولین بندر کشور در حمل کالای یکسره شود.

وی افزود: از نظر هوشمندسازی هم باید تلاش شود تا در این بخش توانمندی لازم را داشته و از فن آوری جدید دنیا در این بندر بهره‌مند شویم.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران باهمراهی مدیران استانی و شهرستانی از زیرساخت‌ها و روند تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد بازدید کردند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور و استاندار مازندران همچنین از بخش های مختلف بندر امیرآباد بازدید و در جریان ظرفیت ها و آخرین جزئیات طرح ساماندهی و توسعه این بندر قرار گرفت.

بندرامیرآباد هاب صادراتی کریدور شمال جنوب می شود

سید محمود حسینی پور نیز در حاشیه بازدید این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مازندران دارای سه بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار است و باتوجه به تحولات کشور های CIS و راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای فعال کردن‌کریدور شمال به جنوب و فعال کردن این کریدور، بندرامیرآباد نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی افزود: در بحث صادرات موانعی وجود دارد و تلاش داریم تا گره صادرات باز و بندرامیرآباد به عنوان هاب صادراتی کریدور شمال- جنوب در اختیار کشور قرارگیرد.

محمدتقی انزان پور مدیر کل منطقه ویژه اقتصادی  بندرامیرآباد هم با اشاره به اینکه فعال سازی کارخانجات فعال بندر همچون نئوپان، ام دی اف و کاغذ مد نظر است. یادآور شد: امیدواریم به این موارد توجه و برای رفع مشکلات اقدام شود.

وی افزود: تجهیز بندر به تجهیزات جدید تخلیه و بارگیری از نیازهای مهم است که سرمایه‌گذاری زیرساختی مناسب است که امیدواریم با موافقت رضایی برای رفع مشکلات اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز