خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس قرائت شد؛

تذکر نمایندگان مجلس به وزیر ارشاد درباره نحوه برگزاری مراسم بزرگداشت حافظ

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۲۴۱

زهره طبیب‌زاده‌نوری در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار توضیح در مورد علت اعلام موضوع تسهیل‌سازی حضور زنان تماشاگر در استادیوم‌های ورزشی به عنوان اولویت معاونت امور زنان علی‌رغم وجود دغدغه‌های فرهنگی از جمله مسئله عفاف و حجاب و نیز مشکلات معیشتی زنان شد.

تعداد زیادی از نمایندگان مجلس درباره علت مراسم مغایر با شئونات اسلامی با عنوان بزرگداشت حافظ تذکر دادند.

به گزارش ایلنا، حسین سبحانی‌نیا در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی را قرائت کرد که بدین شرح است:

فاطمه آلیا، زهره طبیب‌زاده‌ نوری، لاله افتخاری، نیره اخوان ‌بیطرف‌، نادر قاضی‌پور، نمایندگان تهران، اصفهان و ارومیه و همچنین تعداد زیادی از نمایندگان در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توضیح در مورد علت برگزاری مراسم مغایر با شئونات اسلامی با عنوان بزرگداشت حافظ شدند.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان ارومیه، تهران و نیشابور در تذکری به وزیر امور اقتصاد و دارایی خواستار تسریع در اجرای مصوبات کارگروه اشتغال توسط هیأت مدیره صندوق توسعه ملی و نیز در تذکری به رئیس جمهور خواستار تسریع در اجرای مفاد ۱۰ تا ۱۲ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و همچنین تسریع در اجرای ماده ۲۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و تسریع در استخدام معلمان پیش‌دبستانی، شرکتی و نهضت سوادآموزی و خرید خدمتی وزارت آموزش و پرورش شدند.

فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر دادگستری خواستار تسریع در تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده شد.

صید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار توضیح در مورد علت خارج شدن چند قطار از ریل و تأخیر چند ساعته هواپیماها شد.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکری به وزیر آموزش و پرورش در مورد علت عدم انجام تعهدات این وزارتخانه در قبال طرح‌های خیرساز توضیح خواست.

محمدحسین حسین‌زاده ‌بحرینی و علیرضا محجوب نمایندگان مشهد و تهران در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار ارائه توضیح نسبت به بی‌توجهی به مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور شدند.

محمد ابراهیم محبی، محمد رزم و علی جلیلیان نمایندگان سنقر، کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب به وزیر کشور در مورد بیان علت حضور یکی از مدیران استانداری کرمانشاه در جلسه سیاسی انتخاباتی یک جریان خاص و برخورد مناسب با وی تذکر دادند.

زهره طبیب‌زاده‌نوری نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار توضیح در مورد علت اعلام موضوع تسهیل‌سازی حضور زنان تماشاگر در استادیوم‌های ورزشی به عنوان اولویت معاونت امور زنان علی‌رغم وجود دغدغه‌های فرهنگی از جمله مسئله عفاف و حجاب و نیز مشکلات معیشتی زنان شد.

فاطمه آلیا، سکینه عمرانی، محمد ابراهیم رضایی، فرهاد بشیری، عبدالرحمان رستمیان، مجتبی رحماندوست، احمد آریایی‌نژاد، ‌ علیرضا سلیمی، ‌ علیرضا محجوب، سید حسین نقوی ‌حسینی، رسول خضری، زهره طبیب‌زاده ‌نوری‌، حسینعلی حاجی‌ دلیگانی، سید ناصر موسوی ‌لارگانی، محسن صرامی ‌فروشانی، حسین سبحانی‌نیا و نادر قاضی‌پور نمانیدگان تهران‌، سمیرم، خمین، پاکدشت، دامغان، تهران، ملایر، محلات، تهران، ورامین، سردشت، تهران، شاهین‌شهر، فلاورجان، خمینی‌شهر، نیشابور و ارومیه در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توضیح در مورد علت عدم اجرای کامل قانون حمایت از معلولان و توجه به امور همایشی، نمایشی و تبلیغاتی شدند.

فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد شناسایی و جلوگیری از ادامه فعالیت سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که با انتشار مطالب کذب موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند تذکر داد.

حسینعلی حاجی ‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار تسریع در رسیدگی برای تعیین وضعیت مهندس پژمان، بویری منجی ربوده شده در سوریه شد.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران به رئیس جمهور ضرورت تلاش بیشتر دولت در کنترل و هدایت نقدینگی و همچنین رفع کم‌کاری دولت در این حوزه را متذکر شد.

لاله افتخاری، فاطمه آلیا، مهرداد بذرپاش و محمدرضا باهنر نمایندگان تهران در تذکری به رئیس جمهور در مورد علت تصویب مصوبه هیأت وزیران برای توقف اصلاح و تغییر ساختار تقسیمات کشوری مرکز بخش جاجرود توضیح خواستند.

حلیمه عالی، زهره طبیب‌زاده نوری، ‌ فاطمه آلیا، لاله افتخاری، ‌فاطمه رهبر، سکینه عمرانی، نیره اخوان ‌بیطرف، مهناز بهمنی و شهلا میرگلوبیات نمایندگان زابل‌، ‌تهران، سمیرم، اصفهان، سراب و ساوه در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار تسریع در پیگیری وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن شدند.

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران به وزیر ورزش در خصوص لزوم رسیدگی به وضعیت قهرمانی رشته نجات ‌غریق کشور و جهان که جهت امرار معاش خود به فلافل فروشی روی آورده است، متذکر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز