خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا هشدار داد:

سرقت اطلاعات بانکی با ارسال پیامک جعلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۸۳۱

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا درباره سرقت اطلاعات بانکی از طریق ارسال پیامک جعلی توسط افراد کلاهبردار هشدار داد.

«سرهنگ رامین پاشایی» معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره کلاهبرداری از طریق ارسال شماره تلفن گفت: مجرمان و کلاهبرداران با ارسال پیامک های فریبنده مانند تماس یا مراجعه به سایت برای دریافت کارت، بن تخفیف و امثال آن اقدام‌ به کلاهبرداری می کنند.

وی با بیان اینکه ارسال شماره از طریق پیامک و درخواست تماس نیز یکی از شیوه های کلاهبرداری است، ادامه داد: معمولا در روزهای منتهی به تعطیلات که امکان دسترسی به بانک کمتر است، افراد سودجو با ترفند ارسال پیامک اعلام می کنند از سوی بانک تماس گرفته و با توجه به اینکه کارت عابر بانک قربانی با مشکل مواجه شده، از قربانی درخواست می کنند تا به صورت تلفنی اطلاعات کارت بانکی را در اختیار وی قرار دهند و پس از آن با در اختیار داشتن اطلاعات کارت بانکی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. 

وی تاکید کرد: اگر فردی از طریق این ترفند فریب خورد سریعا با مراجعه به عابربانک؛ اطلاعات کارت خود را تغییر دهد یا از طریق ارتباط با تلفن گویای بانک مربوطه نسبت به انسداد کارت عابر بانک خود اقدام کند. 

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس فتا فراجا تاکید کرد: هموطنان توجه داشته باشند به هیچ وجه به این پیام ها توجه نکرده و از تماس و مراجعه به لینک به خصوص اگر پیام با شماره شخصی ارسال شده است جدا خودداری کنند. 

 

گفتوگو از : زهرا مختار زاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز