خبرگزاری کار ایران

معاون دامپزشکی قزوین عنوان کرد؛

مایه‌کوبی نشخوارکنندگان کوچک بوستان باراجین قزوین علیه طاعون نشخوارکنندگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵۵۶

معاون اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: تمامی دام‌های هدف اهلی و وحشی دهکده طبیعت بوستان باراجین قزوین علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) توسط واکسیناتورهای اداره دامپزشکی واکسینه شدند.

به گزارش ایلنا، سعید اقمشه با اعلام این خبر گفت: PPR یک بیماری ویروسی واگیردار در بین گوسفند، بز و نشخوارکنندگان کوچک وحشی است که موجب بروز تلفات 10 تا 90 درصدی در گله‌های حساس می‌شود.

معاون اداره دامپزشکی شهرستان قزوین افزود: از علائم PPR تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلالات تنفسی از قبیل سرفه، پنومونی و اختلالات گوارشی مثل التهاب روده و اسهال است.

وی عنوان کرد: با عنایت به گزارش رخداد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در جمعیت حیات وحش استان‌های همسایه و مجاورت این مناطق با واحدهای دامی شهرستان قزوین و با توجه به اهمیت کنترل و مقابله با این بیماری، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین نسبت به واکسیناسیون تعداد 120 راس از جمعیت دام‌های اهلی و وحشی هدف در دهکده طبیعت بوستان باراجین اقدام کرد.

 این مقام مسئول تاکید کرد: هر گونه نقل و انتقال دام زنده باید با  مجوز و هماهنگی اداره دامپزشکی انجام شود و از همکاران دامپزشک بخش خصوصی و دامداران خواست در صورت مشاهده دام مشکوک به بیماری PPR با علایم تنفسی و گوارشی و یا تلفات احتمالی را از طریق شماره تلفن گویای 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 به اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اطلاع رسانی کنند.

 وی گفت: با توجه به برنامه ریزی واحد بهداشت و مدیریت  بیماری‌های دامی دامپزشکی شهرستان قزوین، واکسیناسیون دام‌های مذکور  علیه بیماری PPR در سال‌های 1399 و 1400 نیز انجام گرفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز