خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح کرد:

اصلاح قانون کار باید امنیت شغلی کارگران را تضمین کند/ ساختار اقتصاد ایران به سمت اقتصاد غیرمولد می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۶۶۸

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: قانون کار مانع سرمایه‌گذاری و خروج سرمایه از کشور نبوده است و ساختار اقتصاد ایران به سمت اقتصاد غیرمولد می‌رود و در آن نیروی کار ارزش ندارد، اقتصاد مولد ما درحال کوچک شدن است در حالیکه اقتصاد مولد باعث پویایی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، حسن صادقی در گردهمایی کارگران شهرستان‌های لامرد و مهر در جنوب استان فارس گفت: فلسفه تأسیس خانه کارگر و سیاستش حمایت از حقوق جامعه کارگری است و خانه کارگر لامرد یکی از تکالیفش ایجاد وحدت و همدلی است و خوشحالم خانه کارگر لامرد در مسیر احیا و به روزرسانی خدمات قرار گرفته است و توانسته در جذب و تمدید عضویت و ارائه خدمات موفق باشد.

اصلاح قانون کار باید امنیت شغلی کارگران را تضمین کند/ ساختار اقتصاد ایران به سمت اقتصاد غیرمولد می‌رود

وی اظهار کرد: باید در سالروز تصویب قانون کار، تفسیر این قانون دنبال شود و آنرا نقد کنیم و مشکلات و فواید این قانون را مطرح کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: تغییر قانون کار را بدون تخریب منافع و حقوق جامعه کارگری می‌پذیریم. بر این باوریم قانون کار، قانون حداقل‌ها است و قانون تجارت نیست و همین قانون کار دارای نقصی است در بند 2 ماده 7 که نتوانسته امنیت شغلی را در کارهای مستمر تعریف کند و آنرا واگذار کرده به دولت یعنی این قانون دارای نقص است و در اصلاح و تغییر قانون کار باید تضمین امنیت شغلی نیروی کار دیده شود.

این فعال کارگری در ادامه برشمردن نقص‌های قانون کار افزود: ما در چارچوب همین قانون کار، تشکل‌های کارگری زرد ایجاد کردیم که مطالبه گر حقوق کارگران و بازنشستگان نیستند و قدرت اجرایی ندارند و از طرفی نتوانستیم در چارچوب این قانون، مشکل مسکن کارگران را برطرف کنیم.

صادقی با بیان اینکه چرا باید سهم تعاون در اقتصاد کشورمان 5 درصد باشد، افزود: قانون کار مانع سرمایه‌گذاری و خروج سرمایه از کشور نبوده و این ادعا و باور، قابل رد است. ما با همین قانون کار در دولت سازندگی و اصلاحات‌؛ رشد چشمگیری اقتصاد داشتیم.

معاون خانه کارگر افزود: ساختار اقتصاد ایران به سمت اقتصاد غیرمولد می‌رود و در آن نیروی کار ارزش ندارد و اقتصاد مولد ما درحال کوچک شدن است در حالیکه اقتصاد مولد باعث پویایی کشور می‌شود.

صادقی بیان کرد: اقتصاد تولید محور، یعنی احیای نظام اقتصادی و سرزندگی نیروی کار که رهبری بر آن تاکید و اصرار دارد، متأسفانه از تولید و اقتصاد مولد فاصله گرفتیم و برای اقتصاد مولد ناامنی ایجاد می‌کنیم و برای اقتصاد غیرمولد امنیت ایجاد کردیم، امروز با سیاست شتر، گاو، پلنگ نمی توان اقتصاد کشور را مدیریت کرد و به باور اشتباه، قانون کار را سد راه اقتصاد دانست.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم با این سیاست فعلی اقتصادی، دنبال اشتغال مولد و توسعه متوازن باشیم، این نگاه حاکم بر اقتصاد باید تغییر کند و امنیت برای اقتصاد مولد ایجاد کنیم و به اقتصاد جهانی متصل شویم.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه هفتم توسعه در حال نگارش است چرا باید سهم سازمان تأمین اجتماعی مثل سایر صندوق‌ها دیده نشود. باید از کانون‌ها و نمایندگان مجلس بخواهیم تا مطالبات معوقه سازمان تامین اجتماعی دیده شود و سازمان تامین اجتماعی استمرار داشته باشد و دولت به تعهداتش عمل کند.

حسن صادقی در سفری دو روزه، از عصر روز چهارشنبه (۲ آذر) وارد شهرستان لامرد شد و با کارگران و بازنشستگان این خطه از جنوب فارس دیدار کرد.

او در نشستی با خانه کارگر لامرد و  مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیم جنوب، در جریان پیشرفت‌های صنعتی این منطقه قرار گرفت.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز