خبرگزاری کار ایران

در زمینه توسعه پایدار؛

دانشگاه شیراز درجمع ۵۵۰ دانشگاه برترجهان قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۶۹۴

بر پایه‌ تازه‌ترین ویرایش رتبه‌بندی جهانی پایداری از سامانه «کیو. اس.» که در سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شده است، دانشگاه شیراز در جایگاه سومین دانشگاه ملی و به‌عنوان یکی از برترین مؤسسه‌های جهان شناخته شده و توانسته است در میان ۵۵۰ دانشگاه پایدار در این فهرست قرار گیرد.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، بر پایه ویرایش ۲۰۲۳ نظام رتبه‌بندی جهانی پایداری «کیو. اس.» سه دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر و شیراز در فهرست ۷۰۰ دانشگاه و مؤسسه علمی برتر جهان قرار گرفتند که در زمینه‌ی توجه به توسعه پایدار بویژه در زمینه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی سرآمد هستند.

سامانه رتبه‌بندی کیو.اس (QS Sustainability Rankings)، علاوه‌بر رتبه‌بندی عمومی دانشگاه‌ها، اقدام به ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در زمینه پایداری اجتماعی و زیست‌محیطی در قالب یک سامانه‌ رتبه‌بندی فرعی به نام رتبه‌بندی پایداری کرده است. اولین نتایج این ارزیابی در سال جاری با تمرکز بر 700 دانشگاه منتشر و توانایی آن‌ها در مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی و اجتماعی ارزیابی شده است. شاخص‌ها به دو گروه اقدامات پایداری زیست‌محیطی (شامل نهادهای پایدار، آموزش پایدار و تحقیقات پایدار) و تأثیر اجتماعی (شامل برابری، تبادل دانش، تأثیر آموزشی، اشتغال‌زایی و فرصت‌ها و کیفیت زندگی) تقسیم می‌شوند.

در این ارزیابی، تنها 3 دانشگاه از ایران به این رتبه‌بندی راه یافته‌اند. دانشگاه تهران با رتبه‌یجهانی 450-401 در جایگاه اول ملی و دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و شیراز با رتبه‌ 550-501 در جایگاه‌های دوم و سوم ملی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز