خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان:

صادرات محصولات گلخانه‌ای مرکزی تنها با داشتن کد سلامت انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۵۵۹

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: صادرات محصولات گلخانه‌ای این استان از ابتدای آذرماه تنها با داشتن کد سلامت انجام می شود و این فرآیند بدون داشتن کد سلامت ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم قدمی افزود: اطلاعات 11 محصول زراعی، باغی و گلخانه‌ای در سامانه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) بارگذاری شده که در استان مرکزی شامل محصولات گلخانه‌ای شامل فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان و کرفس می‌شود.

وی ادامه داد: از محصولات باغی استان مرکزی کیوی، مرکبات، سیب و انگو و از محصولات زراعی این استان برنج در سامانه سماک بارگذاری شده که صادرات این محصولات بر اساس کد سلامت در مرحله بعد انجام می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: اطلاعات محصولات کشاورزی تولید شده در گلخانه‌های استان مرکزی توسط مسئول فنی که مورد تایید نظام مهندسی بخش کشاورزی است بر روی سامانه سماک بارگذاری می شود.

قدمی تصریح کرد: تمامی مراحل از کاشت تا برداشت محصولات گلخانه‌ای تولیدی در استان مرکزی توسط این کارشناسان و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی این استان رصد می شود و در صورت مطابقت با تمامی دستورالعمل های موجود، کد سلامت برای صادرات این محصولات صادر می شود.

وی بیان داشت: بسته بندی محصولات کشاورزی نیز در مرحله بعد به سامانه سماک وارد شده و اطلاعات بسته بندی محصولاتی که برای صادرات تولید می شوند نیز باید در این سامانه وارد کنند. با درج کد سلامت (کیو آر کد) بر روی محصولات کشاورزی و اسکن این کد می توان به تمام مراحل تولید این محصول دسترسی داشت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: درج کد سلامت برای صادرات محصولات باغی از ابتدای شهریورماه سال آینده اجرایی می‌شود و این محصولات نیز در نیمه دوم سال آینده تنها با داشتن کد سلامت صادر می شوند.

قدمی ابراز داشت: درج کد سلامت بر روی محصولات کشاورزی مصرف داخل کشور نیز در دستور کار وزرات جهاد کشاورزی قرار دارد و با اجرای این طرح تمامی اطلاعات مراحل تولید از کاشت تا برداشت توسط مسئول فنی رصد شهروندان با اسکن این کد می توانند به مراحل تولید این محصولات دسترسی داشته باشند.

وی به حجم اراضی باغی و کشاورزی استان مرکزی اشاره داشت و اضافه کرد: 670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان وجود دارد که 1.2 درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز