خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خبر داد؛

صدور گواهی پرداخت 80 دامدار دامغانی از طریق سامانه «سماک» / وجود 27 هزار واحد دامی در مراتع ییلاقی و قشلاقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۲۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از مراتع این شهرستان ممیزی شد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ دامدار دامغانی از طریق ثبت نام در سامانه سماک حق و حقوق مرتع خود را پرداخت و برای آنان گواهی پرداخت صادر شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، علی اکبر عباسی راد اظهار کرد: حق و حقوق مرتع از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین که در اجرای طرح های اصلاحی و احیایی هزینه می شود و منافع آن به مرتعدار بر می گردد. 

وی افزود: در راستای تمدید پروانه چرای دامداران « تبصره ۲۸ » دامدارانی که دارای پروانه چرا هستند و طرح مرتعداری ندارند هر ساله باید حق و حقوق استفاده از مراتع خود را پرداخت کنند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۷۶۴ واحد دامی در مراتع ییلاقی و قشلاقی این شهرستان وجود دارد افزود: ساماندهی مرتعداران و شناسایی بهره برداران واقعی دارای حق استفاده از مراتع، ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام از مهمترین اهداف اجرای طرح ممیزی به شمار می رود. 

وی گفت: تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع یک اصل مهم بوده که شتاب بیشتری گرفت و براساس بخشنامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همه پروانه های مرتعداری چرای دام باید منجر به طرح مرتعداری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز