خبرگزاری کار ایران

طی اطلاعیه‌ای؛

هواشناسی مازندران برای شرایط جوی مازندران هشدار زرد اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۳۵۳

هواشناسی مازندران با اعلام ورود سامانه جدید استان از بامداد سه‌شنبه به کاهش دما رگبار باران و رعد و برق پراکنده و وزش باد نسبتا شدید هشدار داد.

به گزارش ایلنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز یک‌شنبه با اعلام هشدار سطح زرد پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران از بامداد روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه با وزش باد نسبتا شدید کاهش دما رگبار باران و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که در این سامانه جدید احتمال آبگرفتگی، جاری شدن روان آب و کاهش دید در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب سطحی در سطح شهرها به احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و مقاوم‌سازی سازه‌های سست بنیاد توصیه شده است.

 معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار ایلنا زمان فعالیت این سامانه را از بامداد سه‌شنبه 10 آبان تا اوایل صبح چهارشنبه 11 آبان 1401 اعلام کرد و گفت: هوای مازندران امروز یکشنبه ابری با کاهش نسبی دما همراه است.

احمد اسدی افزود: فردا دو‌شنبه ۹ آبان، هوا پایدار و با افزایش دما همراه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از فرداشب به گذر صبح سه‌ شنبه سامانه جدیدی از سمت غرب، وارد استان مازندران می‌شود و روز سه شنبه هوا با افزایش ابر ، همراه با رگبار باران ، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

وی افزود: ر روز‌های پنجشنبه و جمعه هواای استان مازندران صاف و عمدتا ابری پیش بینی می‌شود.

اسدی گفت: دریا امروز مواج است، اما از امشب با کاهش موج همراه است.

وی افزود:  در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش باران در چمستان به مقدار ۴۴ میلی‌متر و حلمسر آمل و گلعلی‌آباد تنکابن به مقدار  ۴۰ میلی‌متر بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز گذشته آمل با ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و صبح امروز سیاه بیشه چالوس با ۳ درجه سانتی‌گراد سردترین مناطق استان مازندران بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز