خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از سلایق شخصی برای تصمیم‌گیری درباره موقوفات

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۱۵

تحول اقتصادی و منابع انسانی باید دو هدف عمده سازمان اوقاف در سال آینده باشد و این موضوع باید به عنوان محور فعالیت‌ها قرار گیرد.

ایلنا: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پرهیز از سلایق شخصی در تصمیم‌گیری مالی برای موقوفات و بقاع متبرکه را مورد تأکید قرار داد و گفت: نباید سلایق خود را به عنوان نیت واقف اجرا کنیم.

به گزارش ایلنا، " حجت‌الاسلام علی محمدی " رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تمام اقدامات و فعالیت‌های مجموعه‌های نظارتی در سازمان اوقاف و امور خیریه باید به گونه‌ای باشد که ضمن آگاهی دادن به مردم موجب جلب اعتماد و شفاف سازی امور باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش رؤسای ادارات تحقیق سراسر کشور گفت: اداره تحقیق، یکی از ارکان مهم سازمان اوقاف است که جایگاه قانونی، حقوقی و مالی دارد و وظایف آن در قانون تعریف شده است.

وی اضافه کرد: این اداره از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و از این جایگاه مهم برای خدمت به موقوفات و امامزاده‌ها باید به نحو صحیح استفاده کرد.

حجت‌الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: اداره تحقیق مسئولیت سنگینی بر دوش دارد که باید ضمن بررسی و تائید عواید امامزادگان و موقوفات، اجرای دقیق نیات واقفین را نظارت و کنترل کند.

محمدی متذکر شد: باید با جدیت، اسناد و مدارک موقوفات و بقاع متبرکه بر مبنای قانون و شرع رسیدگی شود.

وی تطبیق در هزینه موقوفات بر مبنای آنچه که واقف تعیین کرده است را برای حاضران مورد تأکید قرار داد و افزود: باید با توجه به اصل موقوفه، برداشت خود را در این مورد انجام دهید و نیت و شرایط وقف را در نظر داشته باشید.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: مبنای شرعی و قانونی «نظریه مصرف» را خوب باید عمل کرد و در هیئت فقهی و حقوقی بحثو پس از آن جمع بندی و تصمیم‌گیری شود.

وی پرهیز از سلایق شخصی در تصمیم گیری مالی برای موقوفات و بقاع متبرکه را مورد تأکید قرار داد و گفت: نباید سلایق خود را به عنوان نیت واقف اجرا کنیم.

حجت الاسلام محمدی رعایت انصاف را به عنوان یک ارزش اخلاقی مهم برای اداره مالی موقوفات دانست و افزود: باید در ارتباط با متولیان طبق موازین شرعی و قانونی عمل کرد و تقابل یا ارتباط تنگاتنگ نباشد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به شیوه جدید رسیدگی به هزینه‌ها و درآمدهای موقوفات با استفاده از سامانه جامع اطلاعات در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: باید از این موضوع به نحو احسن استفاده کرد تا اهداف کلی سازمان اوقاف به خوبی پیش برود.

وی گفت: تحول اقتصادی و منابع انسانی باید دو هدف عمده سازمان اوقاف در سال آینده باشد و این موضوع باید به عنوان محور فعالیت‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر محور قرار دادن شرع و قانون در تصمیم‌گیری‌ها در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: جمع بندی‌ها باید با نظر اکثریت باشد و از نظرهای شخصی جلوگیری کرد و معیار قانون باشد.

وی در پایان تقویت مجموعه نظارتی را خواستار شد و گفت: تقویت مجموعه‌های نظارتی به معنای بی‌اعتمادی به سایر قسمت‌ها نیست، بلکه ضرورت جلب اعتماد مردم و رعایت قوانین شرعی و حقوقی این موضوع را می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز