خبرگزاری کار ایران

نظارت بر فرآیندهای بازاریابی دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۶۷۴

احتمالا این روزها اصطلاحاتی از جمله دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی آنلاین، کسب و کار اینترنتی، آنلاین شاپ و اصطلاحاتی از این دست را به وفور می‌شنوید. طبیعی است چون این روزها اینترنت و تمام متعلقات آن بیشترین قسمت از جریان زندگی بشر را به خود اختصاص داده‌اند‌.‌

اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید، حتما انتخاب برترین کمپین‌های بازاریابی و چگونگی اجرای فرآیندهای بازاریابی دیجیتال برایتان حائز اهمیت است. اگر دقت کرده‌باشید تمام کسب و کارهای اینترنتی به دنبال آن هستند که بهترین و معتبرترین آژانس بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنند، چون به خوبی دریافته‌اند که تخصص و تجربه بازاریاب‌های اینترنتی چه تأثیری در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی و رشد و توسعه آن‌ها دارد. در ادامه راجع به چگونگی نظارت آژانس بازاریابی دیجیتال بر فرآیندهای بازاریابی و اهمیت آن صحبت خواهیم کرد.

منظور از آژانس بازاریابی دیجیتال چیست؟

برای این که با مفهوم آژانس بازاریابی آشنا شوید، لازم است ابتدا به درک صحیحی از مفهوم بازاریابی دیجیتال برسید. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال، اصطلاحی در حوزه اینترنت است که اگر به بررسی آن بپردازید، با گسترده‌ای از معنا و مفاهیم مختلف مواجه می‌شوید. در تعریف این اصطلاح می‌توان گفت: شیوه‌ای از تبلیغات است که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی انجام می‌شود. بهتر است این نکته را بیافزاییم که دیجیتال مارکتینگ، صرفا به بازاریابی آنلاین محدود نمی‌شود. تبلیغات در هر زمان و هر مکان، مزایای قابل توجهی برای کسب و کارها داشته‌است. آن‌چنان که به عنوان ملزومات هر کسب و کار شناخته شده و به عنوان پلی برای ایجاد ارتباط با مخاطبین عمل می‌کند؛ بنابراین بازاریابی دیجیتال مفهوم تازه‌ای نیست. بلکه شکل آن در عصر تکنولوژی و فناوری امروز تغییر یافته‌است. چه بسا این فرآیند با گسترش پلتفرم‌های آنلاین و ابزارهای دیجیتال اهمیت بیشتری نیز یافته‌است.
بازاریابی دیجیتال یک علم گسترده و استراتژیک است که در نهایت به ایجاد تعامل با مشتری ختم می‌شود. این روزها کسب و کارهای اینترنتی در هر حوزه با هر حجم از فعالیت، ناچارند که فعالیت تجاری خود را در بستر اینترنت دنبال کنند و عدم حضور مشاغل مختلف در بستر آنلاین، به طور حتم پایداری و تداوم آن‌ها را در حوزه تجارت به خطر می‌اندازد. در این راستا طبیعی است که با وجود میلیون‌ها شغل مشابه، کسب و کارها برای دیده‌شدن و جذب مشتری به دنبال تبلیغات و راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی باشند. از طرفی چون بازاریابی خود یک حوزه تخصصی است و به دانش و مهارت بسیار نیاز دارد، کارفرماها به سراغ آژانس بازاریابی دیجیتال می‌روند. در معرفی آژانس دیجیتال مارکتینگ، می‌توان گفت شرکتی است که خدمات بازاریابی در تمام پلتفرم‌ها و ابزارهای دیجیتال را انجام می‌دهد. این شرکت از چندین مشاور و متخصص سئو، مدیر و تولید‌کننده محتوا تشکیل می‌شود.

مزایای استفاده از خدمات آژانس بازاریابی دیجیتال

همان‌طور که گفتیم، آژانس بازاریابی دیجیتال از متخصصین و مشاوران کاربلدی تشکیل‌ شده که به تمام خدمات بازاریابی تسلط دارند. به همین خاطر به خوبی می‌توانند بر فرآیندهای بازاریابی شما نظارت کنند. به این ترتیب اگر به هر دلیلی کمپین به نتیجه نرسد و یا در بین راه متوجه شوید که راهکارهای بهتری برای دیده‌شدن و افزایش ترافیک وجود دارد، تیم دیجیتال مارکتینگ مسیر درست را به شما نشان داده و کمپین جدید شما را راه‌اندازی و پشتیبانی می‌کنند‌. هر چند آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بر پایه دانشی که در این خصوص دارند، همواره راهکارهایی را ارائه می‌دهند که نتیجه‌گرا بوده و از خروجی آن اطمینان دارند، اما به هر حال ممکن است به دلایل متعددی از جمله تغییر الگوریتم‌های گوگل، کمپین پیشنهادی شما به نتیجه نرسد.‌ گذشته از مسئله تخصص و مهارت بازاریابی، صاحبین کسب و کارهای اینترنتی باید بتوانند به بهترین شکل، ارتباط خود را با مشتری مدیریت کنند.

نظارت بر فرآیندهای بازاریابی دیجیتال

آنچه در کسب و کارهای اینترنتی سبب جذب مشتری و جلب اعتماد او می‌شود، نحوه ایجاد ارتباط کارفرما با مشتری است. در واقع صاحبین کسب و کارها باید زمان را به نحوی مدیریت کنند که بتوانند در اسرع وقت به نیاز کاربران خود پاسخ دهند. در این بین اگر اجرای کمپین تبلیغاتی و نظارت بر آن به عهده کارفرما باشد، دیگر فرصتی برای ایجاد تعامل با مشتری باقی نمی‌ماند. در نتیجه افزایش ترافیک و بازدید از سایت عملا نتیجه‌ای نخواهد داشت. این در حالی است که اگر صاحبین کسب و کار نظارت و پشتیبانی از کمپین‌های تبلیغاتی خود را به آژانس بازاریابی دیجیتال بسپارند، می‌توانند با خیال آسوده به نیاز کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود پاسخ داده و با آن‌ها تعامل کنند.

سئو سایت حرفه‌ای

سئو مفهومی آشنا در کسب و کارهایی است که از طریق راه‌اندازی سایت، فعالیت تجاری خود را دنبال می‌کنند. سئو در حقیقت مجموعه فعالیت‌ها و خدماتی است که در راستای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌و‌جو انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، تمام سایت‌های اینترنتی باید در قدم اول، خود را برای موتور جست‌و‌جوی گوگل بهینه کنند تا کاربران بیشتری آن‌ها را ببینند. سئو بخش قابل توجهی از دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می‌دهد. بهتر است بگوییم فرآیندهای بهینه‌سازی، سایت را به صورت ارگانیک به صدر جدول جست‌و‌جو می‌رسانند. اهمیت پیاده‌سازی استراتژی‌های سئو به اندازه‌ای است که به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. از طرفی چون سئو یک مبحث کاملا تخصصی است، می‌توانید نظارت بر اجرای آن را به آژانس بازاریابی دیجیتال بسپارید.

نظارت بر فرآیندهای بازاریابی دیجیتال
همان‌طور که گفتیم آژانس بازاریابی دیجیتال از چندین مشاور سئو تشکیل شده که به خوبی می‌توانند شما را در اجرای درست خدمات و کمپین‌های سئو راهنمایی کنند. قبل از این که راجع به خدمات مشاوره سئو صحبت کنیم، بهتر است این نکته را در نظر داشته‌باشید. بهینه‌سازی سایت و یا هر فعالیتی که با محوریت تبلیغات و بازاریابی اجرا می‌شود، هزینه‌های جاری قابل توجهی برای کارفرما دارد‌. این در حالی است که مخارج فاکتور بسیار مهمی برای کسب و کارهای نوپا است و ممکن است برخی از مشاغل کوچک و نوپا از پس این هزینه‌ها برنیایند. به همین خاطر صاحبین برخی از کسب و کارها به جای این که کل فرآیند سئو را به شرکت‌های سئوکار واگذار کنند، ترجیح می‌دهند با کمک مشاور سئو این فرآیندها را اجرا کنند.‌ مشاورین سئو در ارائه خدمات مشاوره هیچ اقدام عملی بر روی سایت انجام نمی‌دهند و تنها از دور کمپین را نظارت و پشتیبانی می‌کنند.‌

مشاور سئو آژانس بازاریابی دیجیتال، وظیفه دارد که ساختار سایت را بررسی و آنالیز کرده تا با قابلیت‌ها و نقاط ضعف آن آشنا شود، هم‌چنین باید به تحلیل رقبای سایت پرداخته و پررقابت‌ترین کلمات کلیدی را جست‌و‌جو و پیدا کند. آنچه در آنالیز سایت اهمیت دارد، بررسی پیشینه آن است. بر این اساس میزان قدرت سایت مشخص شده و مشاور می‌تواند نقشه درستی را برای موفقیت سایت و رشد آن در دنس گوگل بچیند. به این ترتیب صاحبین کسب و کارها می‌توانند با اطمینان از خروجی کار، خدمات سئو خود را پیاده‌سازی کرده و در مدت کوتاهی به بازدید و ترافیک بالای سایت برسند‌. این دقیقا همان هدفی است که تمامی کسب و کارهای اینترنتی دنبال می‌کنند.

 

نکته پایانی

با توجه به این که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسیاری در این حوزه خدمات مشاوره و پشتیبانی را ارائه می‌دهند، بهتر است در انتخاب آژانس بازاریابی دیجیتال دقت کنید. آژانس‌های معتبر با ارائه خدمات سئو و نظارت و پشتیبانی بیست و چهار ساعته تا زمان رسیدن به نتیجه مثبت در اجرای کمپین همراه شما بوده و این اطمینان را به شما می‌دهند که با خیال آسوده در مسیر تجارت نوین پیش بروید. علاوه بر آن چنین شرکت‌های معتبری خدمات خود را با هزینه‌های معقول ارائه می‌دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز