خبرگزاری کار ایران

از صفر تا صد بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۶۱۰

همگام با پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر شاهد گسترش اینترنت و به دنبال آن افزایش کسب‌وکارهای اینترنتی در سراسر دنیا هستیم. اما در این میان شناخت بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت می‌تواند به موفقیت صاحبان مشاغل که قصد حضور در این عرصه را دارند، کمک نماید. راه‌اندازی سایت نیازمند دانش روز، برنامه‌ریزی‌های مدون و انجام زیرساخت‌های لازم بوده تا صاحبان کسب‌وکار را در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر نزدیک نماید. در این مقاله قصد داریم ضمن پرداختن به این باید و نبایدها، چگونگی طراحی سایت در اصفهان، انجام سئو سایت و طراحی رابط کاربری مناسب برای آن را مورد شرح و بررسی قرار دهیم.

مهم‌ترین بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت

در ابتدای ورود اینترنت و آغاز مبحث دهکده جهانی، کمتر کسی تصور می‌کرد که بیش از میلیون‌ها کسب‌وکار فعالیت خود را از طریق فضای مجازی انجام داده و روزانه هزاران سایت جدید نیز راه‌اندازی شوند. امروزه حتی بسیاری از مشاغل سنتی نیز به دنبال راهی مناسب برای ورود به این عرصه گسترده هستند، قبل از اینکه از چرخه رقابت‌ها حذف شوند. اما راه‌اندازی سایت به خصوص سایت‌هایی که به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات صورت می‌گیرند چندان کار آسانی نیست. برای این امر لازم است بایدها و نبایدها، مشکلات و چالش‌های ممکن در راه‌اندازی سایت را به دقت مورد بررسی و توجه قرار داد.

 فضای مجازی همان‌طور که به گسترش و رونق کسب‌وکارها کمک کرده، به عنوان ابزاری برای کلاهبرداری‌ها و سوء‌استفاده‌های جدیدی  نیز تبدیل شده است. از این‌رو راه‌اندازی سایت با در نظر گرفتن امنیت آن بسیار مهم بوده و نمی‌توان همانند ساخت یک وبلاگ عمل کرد. در ادامه این مقاله مهم‌ترین بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت را به ترتیب مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخص کردن هدف برای راه‌اندازی سایت

قبل از راه‌اندازی سایت مشخص کردن اهداف بسیار مهم بوده و این کار به طراحی دقیق‌تر سایت شما کمک می‌نماید. اینکه فروش محصولات یا ارائه خدمات چگونه صورت گیرد؟ چطور از رقبای خود در این امر پیشی بگیرید؟ سایت برای افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر چه کارهایی انجام دهد؟ و سوالاتی از این دست که در راستای مشخص کردن اهداف صورت می‌گیرد از جمله بایدهای بسیار مهم در راه‌اندازی سایت هستند. اما برخی از نکاتی که به شما در فروش هر چه بیشتر محصولات و یا ارائه خدمات‌تان کمک می‌نماید به شرح ذیل است:

۱. خدمات و محصولاتی را که عرضه می‌کنید برجسته نمایید.

۲. مشتریان بالقوه را برای تقاضا و خرید از وبسایت متقاعد و با ارائه پیشنهادهای ویژه تشویق نمایید.

۳. اموری را در راستای جلب اعتماد مشتریان صورت داده و همواره بر این امر تأکید نمایید.

۴. از به کارگیری تجارت آفلاین در کنار تجارت آنلاین نیز غافل نشوید.

۵. ترفندهای مختلفی را برای بازدید مرتب مشتریان از سایت به کار ببندید.

بنابراین برای طراحی سایت در اصفهان، لازم است که بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت را مدنظر قرار داده تا میزان بهره‌وری آن افزایش یابد.

شناخت دقیق مخاطبان| بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت

برای طراحی یک سایت کارآمد شناخت دقیق مخاطبان امری بسیار ضروری است. اینکه بدانید مخاطبان شما را چه گروهی تشکیل می‌دهند، با توجه به نوع خدمات و یا محصولاتی که ارائه می‌دهید تعیین می‌گردد. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش لوازم آرایشی فعالیت می‌کنید، عمده مخاطبان شما را بانوان تشکیل داده و لازم است برای طراحی سایت خود، به سلیقه مخاطبان که همان بانوان هستند، توجه کنید. این کار برای نزدیک شدن شما به اهدافتان بسیار موثر خواهد بود.

انتظارات خود را از سایت مشخص نمایید

انتظارات شما از سایت در راستای اهدافی که در نظر دارید صورت می‌گیرند. شما باید در هنگام راه‌اندازی سایت بر اساس اهدافی که تعیین کرده‌اید، فرآیند آن را به دقت بررسی کرده و هزینه‌هایی که لازم است را در این مسیر بپردازید. طبق روال مشخص هرچه انتظارات شما از سایت‌تان بیشتر شود بدون شک هزینه‌های شما هم افزایش خواهد یافت. البته برای کاهش هزینه‌ها، نباید سطح انتظارات خود را پایین آورید. بلکه بهتر است به بررسی دقیق این انتظارات و برآیندی که در آینده خواهند داشت، متمرکز شوید. چرا که پیشرفت‌ بسیاری از سایت‌های بزرگ و موفق، به دلیل شناخت دقیق نیازها و انتظارات‌شان صورت گرفته است.

بودجه کافی برای راه‌اندازی سایت

بر اساس بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت توجه به بودجه و اختصاص آن به منظور برخورداری از امکانات بیشتر برای سایت بسیار مهم است. به طور کلی با افزایش عملکرد سایتتان با افزایش هزینه‌ها نیز مواجه خواهید شد. البته عملکرد مناسب سایت باعث افزایش درآمد و فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات شما نیز می‌گردد. به عنوان مثال اگر قصد معرفی و تبلیغ آژانس مسافرتی خود را دارید با بهره‌گیری از سیستم رزرو بلیط می‌توانید خیلی زودتر به هدف خود نزدیک شوید. هرچند سیستم رزرو بلیط ممکن است به هزینه‌های شما جهت طراحی سایت اضافه نماید، اما برآیند آن خیلی بیشتر از این هزینه‌ها خواهد بود.

برخورداری از نام تجاری و آرم مشخص

از یک نام تجاری و آرم مشخص  برای معرفی هرچه بیشتر کسب‌وکارتان بهره بگیرید. اگر تاکنون نام تجاری مناسبی را برای شرکت خود و فروش محصولات و خدمات تعیین نکرده‌اید، بهتر است طبق  بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت، حتماً آرم و نام تجاری مرتبطی را برای وب‌سایت خود طراحی نمایید. انتخاب مناسب نام تجاری به اعتماد بیشتر مشتریان شما کمک کرده و این احساس را نسبت به شما پیدا خواهند کرد که در کار خود حرفه‌ای هستید.

همان‌طور که همه ما بر مبنای شناخت، اعتماد می‌کنیم، با برخورداری از یک نام تجاری قدرتمند و شناخته شده نیز مشتریان ما افزایش پیدا خواهند کرد. بنابراین از آرم و نام تجاری خود را در تمامی زمینه‌های تبلیغاتی از جمله سربرگ‌ها، بسته‌بندی محصولات و … استفاده نمایید.

محتوای متنی و تصویری مناسب و با کیفیت

از مهم‌ترین قسمت‌های هر وبسایت محتوای آن است که اطلاعات مناسبی را در اختیار کاربران و مشتریان قرار می‌دهد. در واقع با تولید محتوای متنی و تصویری با کیفیت و مرتبط با کسب‌وکارتان، به مشتریان خود احترام خواهید گذاشت. علاوه بر کسب محبوبیت بین مشتریان، سایت شما در سرچ موتورهای جستجوگر نیز به جایگاه بهتری دست خواهد یافت.

برخی از صاحبان کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تولید محتوای سایت را شخصاً انجام داده تا از انجام هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود. اما همان‌طور که بیان شد محتوا از بخش‌های مهم و اساسی وبسایت بوده و لازم است نکات تخصصی در رابطه با تولید محتوا صورت گیرد. استفاده مناسب از کلمات کلیدی و نحوه به کارگیری آن‌ها در محتوای متنی نقش مهمی در سئو سایت ایفا می‌کند. همچنین نقش استفاده از تصاویر باکیفیت و مرتبط را برای جذب مخاطبان سایت فراموش نکنید.

فعالیت مستمر در سایت

بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت تنها به طراحی آن محدود نمی‌شود بلکه فعالیت مستمر در سایت برای بازاریابی کارآمد و موفق نیز ضروری است. در همین راستا لازم است که همواره سایت خود را بروزرسانی کرده و به سوالات و ایمیل‌ها پاسخ دهید. تجارت آفلاین و آنلاین خود را سازماندهی کرده و توسعه دهید. استخدام کارمند برای رسیدگی به اموری همچون پاسخ سریع به مشتریان، دریافت سفارشات و خدمات پس از فروش می‌تواند وقت شما را برای ساماندهی بهتر سایت و تمرکز بیشتر برای توسعه آن افزایش دهد.

انتخاب دامنه سایت(Domain)| بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت

انتخاب دامنه سایت نیز به اندازه طراحی آن مهم بوده و علی‌رغم آسان بودن، این امر نیازمند بررسی دقیق و تخصصی است. در واقع آدرس سایت باید کوتاه، ساده و روان بوده تا افراد زیادی بتوانند  به‌راحتی آن را به خاطر بسپارند. با انتخاب یک دامنه مناسب، مشتریان و مخاطبانتان خیلی راحت‌تر به سایت شما هدایت می‌شوند. آدرس اینترنتی علاوه بر دامنه نیازمند انتخاب یک پسوند مرتبط نیز بوده که برخی از این پسوندها عمومی مانند com, .org, .info و برخی اختصاصی مانند gov. هستند.

از صفر تا صد بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت

بهینه‌سازی سایت و انجام سئو سایت

اگر قرار گرفتن سایت شما در صفحات اول نتایج موتورهای جستجوگر مانند گوگل مهم است، باید به بهینه‌سازی سایت و انجام سئوی آن توجه ویژه‌ای نمایید. برای انجام سئوی سایت لازم است مواردی را در این خصوص رعایت نمایید و یا بهینه‌سازی سایت خود را به متخصصین در این امر بسپارید.

طراحی رابط کاربری (UI) کاربری مناسب

طراحی رابط کاربری (UI) از امور بسیار مهم بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت است. در ابتدا شاید تصور شود که منظور از طراحی رابط کاربری همان طراحی گرافیک سایت بوده در صورتی که چنین نیست. در واقع با انجام طراحی رابط کاربری به شکل صحیح و مناسب، دسترسی به مخاطبان و مشتریان شما برای استفاده از امکانات سایت بسیار ساده و روان می‌گردد. اکثر مشتریان از حضور  در سایت‌هایی که استفاده از اطلاعات و دسترسی به خدمات آن‌ها سخت است امتناع می‌کنند. بنابراین از این اصل غافل نشده و حتماً از افراد متخصص و مجرب در زمینه طراحی رابط کاربری برای سایتتان استفاده نمایید.

توجه به گسترش و توسعه سایت در آینده

گسترش و توسعه سایت از جمله اهدافی است که باید در همان ابتدای راه‌اندازی سایت به آن توجه کنید. شاید در ابتدا مشتریان کمی داشته و پاسخگویی به آنها به راحتی امکان‌پذیر شود اما در طی زمان و با افزایش مشتریان لزوم انجام زیرساخت‌های اساسی بیش از پیش احساس می‌شود. بنابراین در همین ابتدای راه نیازهای سایت را پیش‌بینی کرده و به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید تا مشتریان احتمالی خود را در آینده از دست ندهید.

جمع‌بندی بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی شاهد اینترنتی شدن اکثر کسب‌وکارها و راه‌اندازی سایت‌های مختلف هستیم. بررسی بایدها و نبایدهای راه اندازی سایت به ما کمک می‌کند که در طراحی وب‌سایت خود و جذب مشتریان موفق عمل نماییم. برخی از این بایدها و نبایدها عبارتند از:

  • مشخص کردن هدف برای راه‌اندازی سایت
  • شناخت دقیق مخاطبان
  • مشخص کردن انتظارات خود از سایت
  • در نظر گرفتن بودجه کافی برای سایت
  • انتخاب آرم و نام تجاری مناسب و قدرتمند
  • استفاده از محتواهای متنی و تصویری مناسب و با کیفیت
  • به‌روز رسانی و فعالیت مستمر در سایت
  • انتخاب یک دامنه ساده، کوتاه و روان برای سایت
  • بهینه‌سازی و انجام سئو سایت
  • بهره‌گیری از طراحی رابط کاربری دقیق و کارآمد
  • توجه به نیازهای سایت و گسترش آن در آینده

راه های ارتباطی با تیم دیجیتال مارکتینگ آروند :

  • برای گرفتن مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت خدمات و شروع یک تعامل اساسی در این زمینه‌ های دیجیتال مارکتینگ در اصفهان،  سئو در اصفهان‌، طراحی سایت در اصفهان می‌توانید به یکی از روش‌های ذیل با آروند تماس بگیرید:

 وبسایت آروند : arvandec.com 

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۲۴۷۸۵۷

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز