خبرگزاری کار ایران

طراحی اپلیکیشن چیست؟ + روش های کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۷۱۴

طراحی اپلیکیشن موبایل که به آن برنامه تلفن همراه نیز گفته می شود، یک برنامه کامپیوتری یا نرم افزاری است که برای اجرا بر روی دستگاه تلفن همراه مانند تلفن، رایانه لوحی یا ساعت طراحی شده است. برنامه های تلفن همراه اغلب برخلاف برنامه های رومیزی هستند که برای اجرا روی رایانه های رومیزی طراحی شده اند و برنامه های وب که بیشتر در مرورگرهای وب تلفن همراه اجرا می شوند و نه مستقیماً بر روی دستگاه تلفن همراه.

برنامه ها در ابتدا برای کمک به بهره وری مانند ایمیل، تقویم و پایگاه های داده مخاطبین در نظر گرفته شده بودند اما تقاضای عمومی برای برنامه ها باعث گسترش سریع در زمینه های دیگر مانند بازی های تلفن همراه، اتوماسیون کارخانه، GPS و خدمات مبتنی بر مکان، ردیابی سفارش و بلیط شد. بسیاری از برنامه ها نیاز به دسترسی به اینترنت دارند و عموماً از فروشگاه های اپلیکیشن مانند Android app store و Apple app store بارگیری می شوند که نوعی بسترهای توزیع دیجیتال هستند.

برنامه ها به طور کلی به سه نوع برنامه های بومی، ترکیبی و برنامه های تحت وب طبقه بندی می شوند. برنامه های کاربردی بومی به طور خاص برای سیستم عامل تلفن همراه، معمولاً iOS یا Android طراحی شده اند. برنامه های تحت وب با HTML5 یا CSS نوشته می شوند و معمولاً از طریق مرورگر اجرا می شوند. برنامه های ترکیبی با استفاده از فناوری های وب مانند جاوا اسکریپت، CSS و HTML 5 ساخته می شوند و مانند برنامه های وب مخفی در یک محتوی بومی عمل می کنند.

انواع اپلیکیشن های موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل ممکن است با روش های متعددی طبقه بندی شوند. برخی از رایج ترین اپلیکیشن های موبایل را در ادامه معرفی کرده ایم، پس با ما همراه باشید.

  •  

    برنامه بومی

همه برنامه هایی که به سمت یک پلتفرم موبایل خاص هدف گذاری شده اند، به عنوان برنامه های بومی شناخته می شوند. بنابراین اپلیکیشنی که برای دستگاه Apple طراحی شده است در دستگاه های Android اجرا نمی شود. در نتیجه اکثر مشاغل برنامه هایی را برای چندین سیستم عامل توسعه می دهند.

در حین توسعه برنامه های بومی، متخصصان از بهترین ماژول های رابط کاربری در کلاس خود استفاده می کنند. این باعث عملکرد بهتر، ثبات و تجربه کاربری خوب می شود. کاربران همچنین از دسترسی گسترده تر به رابط های برنامه نویسی برنامه ها استفاده می کنند و از همه برنامه های دستگاه خاص استفاده بی حد و حصر می کنند. علاوه بر این آنها همچنین بدون زحمت از یک برنامه به برنامه دیگر می روند.

هدف اصلی از ایجاد چنین برنامه هایی اطمینان از بهترین عملکرد برای یک سیستم عامل تلفن همراه خاص است.

  • برنامه مبتنی بر وب (PWA)

یک برنامه مبتنی بر وب با فناوری های وب استاندارد HTML، CSS و JavaScript پیاده سازی شده است. دسترسی به اینترنت معمولاً برای رفتار مناسب یا استفاده از همه ویژگی ها در مقایسه با استفاده آفلاین مورد نیاز است.

عملکرد این برنامه ها مشابه یک برنامه تحت وب است که در مرورگر اجرا می شود که می تواند به طور قابل توجهی کندتر از برنامه بومی مشابه باشد. همچنین ممکن است ویژگی های یکسانی با برنامه اصلی نداشته باشد.

  • برنامه ترکیبی

برنامه ترکیبی یعنی اپلیکیشن هایی از برنامه های بومی و مبتنی بر وب به طور همزان استفاده  می کنند. برنامه های توسعه یافته با استفاده از Apache Cordova،Xamarin ،React Native ، Sencha Touch و سایر چارچوب ها در این دسته قرار می گیرند.

اینها برای پشتیبانی از وب و فناوری های بومی در چندین سیستم عامل ساخته شده اند. علاوه بر این توسعه این برنامه ها آسان تر و سریعتر است. این شامل استفاده از پایگاه کد واحد است که در چندین سیستم عامل تلفن همراه کار می کند.

با وجود چنین مزایایی، برنامه های ترکیبی عملکرد کمتری از خود نشان می دهند. اغلب برنامه ها در سیستم عامل های مختلف تلفن همراه ظاهر و احساس یکسانی ندارند.

توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل

توسعه برنامه ها برای دستگاه های تلفن همراه مستلزم در نظر گرفتن محدودیت ها و ویژگی های این دستگاه ها است. دستگاه های تلفن همراه با باتری کار می کنند و پردازنده های قدرتمندتری نسبت به رایانه های شخصی دارند و همچنین دارای ویژگی های بیشتری مانند تشخیص موقعیت مکانی و دوربین ها هستند. توسعه دهندگان همچنین باید طیف وسیعی از اندازه صفحه نمایش، مشخصات سخت افزاری و پیکربندی ها را به دلیل رقابت شدید در نرم افزار تلفن همراه و تغییرات در هر یک از سیستم عامل ها در نظر بگیرند.

توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل مستلزم استفاده از محیط های توسعه یکپارچه تخصصی است. برنامه های تلفن همراه ابتدا با استفاده از شبیه سازها در محیط توسعه آزمایش می شوند و بعداً تحت آزمایش میدانی قرار می گیرند. شبیه سازها روشی ارزان برای آزمایش برنامه های کاربردی بر روی تلفن های همراه ارائه می دهند که ممکن است توسعه دهندگان به آنها دسترسی فیزیکی نداشته باشند.

طراحی رابط کاربری تلفن همراه (UI) نیز ضروری است. رابط کاربری موبایل محدودیت ها و زمینه ها، صفحه نمایش، ورودی و تحرک را طرح کلی طراحی می داند. کاربر اغلب کانون تعامل با دستگاه خود است و رابط شامل اجزای سخت افزار و نرم افزار است. ورودی کاربر به کاربران اجازه می دهد تا یک سیستم را دستکاری کنند و خروجی دستگاه به سیستم اجازه می دهد تا اثرات دستکاری کاربران را نشان دهد. محدودیت های طراحی UI موبایل شامل توجه و عوامل محدودی است، مانند اندازه صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه برای دست کاربر.

زمینه های رابط کاربر تلفن همراه نشانه هایی از فعالیت کاربر مانند مکان و زمان بندی را که می تواند از تعاملات کاربر در یک برنامه تلفن همراه نشان داده شود، نشان می دهد. به طور کلی هدف طراحی رابط کاربری تلفن همراه در درجه اول یک رابط کاربر پسند و قابل فهم است.

UI های تلفن همراه یا قسمت های جلویی برای پشتیبانی از دسترسی به سیستم های سازمانی به پشتیبان های تلفن همراه متکی هستند. پشتیبان تلفن همراه مسیر یابی داده ها، امنیت، احراز هویت، مجوز، کار خارج از خط و تنظیم سرویس را تسهیل می کند. این قابلیت توسط ترکیبی از اجزای میان افزار از جمله سرورهای برنامه تلفن همراه، Mobile Backend به عنوان سرویس (MBaaS) و زیرساخت SOA پشتیبانی می شود.

رابط های محاوره ای رابط کامپیوتر را نمایش می دهند و تعاملات را از طریق متن به جای عناصر گرافیکی نشان می دهند. آن ها از مکالمات با انسان های واقعی تقلید می کنند. دو نوع اصلی رابط مکالمه وجود دارد: دستیارهای صوتی (مانند آمازون اکو) و ربات های چت.

دیوید لیمپ ، معاون ارشد دستگاه های آمازون در مصاحبه ای با بلومبرگ می گوید: "ما معتقدیم که پلتفرم بزرگ بعدی صدا (voice) است."

کسب درآمد از طریق اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن چیست؟ + روش های کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

اگر به دنبال کسب درآمد از طریق طراحی اپلیکیشن موبایل و به روش صحیح هستید، پس با ما همراه باشید. ما تمام استراتژی های کسب درآمد مناسب را بیان کرده ایم که می تواند به شما در دستیابی به نتایج اثبات شده به روش صحیح کمک کند.

استراتژی های کسب درآمد از اپلیکیشن

  • تبلیغات

تبلیغات را می توان یکی از بهترین ها برای کسب درآمد از برنامه ها تعریف کرد. در واقع، پیاده سازی آن آسان است و به شبکه خارجی یا شخص ثالث پایبند است.

در حقیقت از هر 10 آژانس توسعه دهنده برنامه رایگان، 8 مورد از تبلیغات به عنوان مدل درآمد اصلی برای کسب درآمد در مقیاس وسیع استفاده کردند.

پیاده سازی مفهوم مبتنی بر تبلیغات برای کسب درآمد از برنامه، بدون شک بسیار آسان و ساده است. صاحب برنامه فقط ملزم به نمایش تبلیغات تجاری در برنامه تلفن همراه خود است و بنابراین آن ها می توانند به راحتی از شبکه های تبلیغاتی شخص ثالث و تجاری پرداخت شوند.

صاحب اپلیکیشن موبایل با توجه به تعداد کلیک هایی که روی آگهی می شود یا زمانی که کاربر نصب برنامه را از طریق تبلیغات به پایان می رساند، دستمزد دریافت می کند.

  • فروش اشتراک

اشتراک ها را می توان مفیدترین و بهترین استراتژی کسب درآمد از برنامه ها دانست. ناشران برنامه می توانند محتوای مناسب یا رایگان را در برنامه های خود برای مدت زمان محدود پیشنهاد دهند و سپس می توانند هزینه اشتراک را بر اساس آن دریافت کنند تا به کاربران اجازه دهد مطالب طبقه بندی شده و محتوای قابل توجه آنها را بخوانند.

متداول ترین تکنیکی که توسط اکثر دارندگان برنامه های رایگان در حال اجرا است، ارائه یک دوره آزمایشی برنامه رایگان و پس از آن کسر هزینه از کاربرانی است که می خواهند هزینه اشتراک را ادامه دهند.

استراتژی درآمدزایی فوق الذکر به طور گسترده در خدمات ابری، پخش آنلاین صدا یا تصویر و پورتال های خبری آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد.

  • فروش کالا

این یکی دیگر از روش های نوآورانه است. مالک می تواند کالا را در اپلیکیشن خود بفروشد.

بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیکی برنامه هایی را برای فروش کالاها مانند اسباب بازی، پیراهن و غیره انتخاب می کنند. آنها می توانند با اجرای استانداردهای بازاریابی ایمیلی از برنامه برای فروش محصولات استفاده کنند.

اخیراً آمازون برای تشویق دسته بندی های مختلف ناشران برنامه به اتخاذ این استراتژی درآمدزایی، خدماتی را معرفی کرده است که عموماً Merch نامیده می شود و به ناشران برنامه اجازه می دهد تا کارهای خود را به نمایش بگذارند و آنها را به روش مناسب تبلیغ کنند.

  • خریدهای درون برنامه ای

خریدهای درون برنامه ای هستند که مستقیماً از طریق برنامه ها انجام می شوند. خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به ویژگی های پیشرفته و قدرتمند انجام می شود تا تعامل کاربران را بسیار سریعتر و قدرتمندتر کند.

به زبان ساده خریدهای درون برنامه ای به صاحبان برنامه ها کمک می کند تا اقلام مجازی خود را به روشی آسان بفروشند.

طبق گزارش فوربس، برنامه هایی که دارای ظرفیت خرید درون برنامه ای هستند، بیشترین سود را برای دارندگان برنامه دارند. انتظار می رود این روند در سال های آینده نیز غالب شود.

  • هزینه های معامله

این را می توان به عنوان بهترین راه برای کسب درآمد از برنامه های خود توصیف کرد. صاحبان اپلیکیشن ها می توانند برای انجام تراکنش دیجیتالی تا حد امکان برای کاربران هزینه تراکنش را دریافت کنند.

به عنوان مثال، یک برنامه تلفن همراه می تواند با گزینه ای برای فروش محصولات به کاربران تزریق شود که صاحبان برنامه می توانند هزینه آن را دریافت کنند. ناشران می توانند هزینه بسیار کمی را برای هر معامله ای که اتفاق می افتد، شروع کنند. این روش می تواند به صاحبان کمک کند تا بدون سرمایه گذاری زیاد، مبلغ قابل توجهی به دست آورند.

تفاوت طراحی اپلیکیشن و سایت چیست؟

تفاوت عمده بین یک وب سایت و یک اپلیکیشن موبایل در این است که این دو به ترتیب از طریق دستگاه های مختلف، رایانه و تلفن هوشمند دسترسی ظاهر می شوند.

وقتی URL را برای دسترسی به وب سایت در مرورگر تلفن همراه خود تایپ می کنید، به یک وب سایت معمولی دسترسی ندارید و به طور خاص به یک وب سایت تلفن همراه می رسید. یک وب سایت تلفن همراه دارای رابط کوچکتری است که برای تلفن ها و رایانه های لوحی استفاده می شود.

طراحی اپلیکیشن چیست؟ + روش های کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

مهم ترین تفاوت های سایت و اپلیکیشن

  • اندازه صفحه نمایش

هنگام طراحی باید تغییر اندازه صفحه نمایش دو رابط را در نظر بگیرید. صفحه نمایش کوچکتر دلالت بر پیکسل های کمتر دارد. از این رو در برنامه ها، ویژگی هایی مانند گرافیک سنگین و گالری های تصویری یک «نه» دقیق است.

هنگام دسترسی به یک وب سایت، یک صفحه کلید در اختیار دارید اما مدیریت آن با تلفن هوشمند دشوار است. اینجاست که عملکردهای لمسی وارد می شوند. جنبه های ظاهری جزئی مانند موقعیت دکمه های لمسی می تواند در دسترسی بیشتر برنامه شما بسیار موثر باشد.

  • عملکرد

اکثر مردم در حالی که نشسته هستند از طریق رایانه رومیزی یا رایانه شخصی خود به وب سایت ها دسترسی پیدا می کنند. در برنامه ها هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. برای همه شما ممکن است بدانید، ممکن است یک کاربر هنگام کار با تلفن خود در حال اجرا باشد. به عنوان یک طراح باید اطمینان حاصل کنید که ویژگی های برنامه شما می تواند به راحتی در حال حرکت مورد استفاده قرار گیرد. افزونه هایی مانند دیکشنری های داخلی و گزینه های صرفه جویی در مصرف انرژی به بهینه سازی تجربه استفاده کمک می کند.

  • نحوه پردازش

تلفن های هوشمند در مقایسه با رایانه ها، دارای پردازنده های کندتری هستند، بنابراین یک طرح بندی ساده برای برنامه شما درخواست می شود. تصور نکنید که آنچه برای وب سایت شما کار می کند برای برنامه شما نیز مفید است. همچنین برنامه هایی که از داده های تلفن همراه قابل توجهی استفاده می کنند، به احتمال زیاد از کاربران شما استفاده نمی کنند.

  • پوش نوتیفیکیشن های هدفمند

طراحان می توانند از موقعیت جغرافیایی یک کاربر برنامه برای ارسال اعلان های فشار با هدف جغرافیایی استفاده کنند. کارآفرینان اغلب از این ویژگی برای تبلیغ برندها در مناطق خاص استفاده می کنند. برنامه های سفارش غذا و حمل و نقل تاکسی نمونه های کاملی از چنین رویکردی هستند.

* برای طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی سایت در اصفهان می توانید روی کمک ما حساب کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز