خبرگزاری کار ایران

هر چقدر هم ورزش میکنم یا رژیم بگیرم، نمی توانم وزن کم کنم. چرا اینطور است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵۷۸

آیا به این دلیل است که متابولیسم من کند است؟

یا به این دلیل است که من غذاهای مناسب نمی‌خورم؟

یا به این دلیل است که به اندازه کافی ورزش نمی کنم؟

 دلیلش هرچه باشد، به نظر نمی رسد وزنم را کم کنم.

چرا نمی توانید وزن کم کنید

شما ممکن است همه چیز را درست انجام دهید - تغذیه سالم، ورزش منظم - اما نتایجی را که می خواهید مشاهده نکنید. در اینجا برخی از توضیحات احتمالی وجود دارد.

 

شما بیشتر از آنچه فکر می کنید می خورید.

حتی اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنید، ممکن است کالری بیشتری از آنچه تصور می کنید دریافت کنید. برای اطمینان از اینکه پرخوری نمی کنید، به اندازه وعده ها و میزان کالری دریافتی خود را توجه کنید.

شما به اندازه کافی ورزش نمی کنید.

اگر به طور منظم یا با شدت کافی ورزش نکنید، نتیجه ای نخواهید دید. برای کاهش وزن، بیشتر افراد باید حداقل 60 دقیقه در روز ورزش کنند.

هر چقدر هم ورزش میکنم یا رژیم بگیرم، نمی توانم وزن کم کنم. چرا اینطور است؟

شما یک مشکل پزشکی دارید.

برخی شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند باعث افزایش وزن یا کاهش وزن شود از قبیل بیماری های تیروئید اگر فکر می کنید ممکن است این مورد برای شما باشد، با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.

استرس غذا خوردن دارید.

هر زمان که استرس داریم، بدن ما کورتیزول ترشح می کند که می تواند باعث شود حتی اگر گرسنه نباشیم، هوس خوردن غذاهای شیرین و چرب کنیم. اگر استرس خوردن برای شما مشکل ساز است، سعی کنید به جای روی آوردن به غذا، راه های دیگری برای مقابله با استرس پیدا کنید

همچنین می توانید از دمنوش های گیاهی برای کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری عصبی استفاده کنید . از گیاهان موثر در کاهش اشتها ، برگ سنا و گارسینیا کامبوجیا می باشند . گارسینیا کامبوجیا با کاهش اشتهای عصبی و تاثیر در چربی دور شکم از بهترین گیاهان لاغری محسوب می شود . دمنوش های لاغری هایلیز در مدل های مختلف ، بهترین و شناخته شده ترین برند در حوزه چای و دمنوش محسوب می شود.

برای دیدن انواع دمنوش های رژیمی  و توضیحات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

مشاهده محصولات دمنوش های رژیمی

بهترین ورزش ها برای کاهش وزن

تمرینات مختلفی وجود دارد که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید، اما همه تمرینات یکسان ایجاد نمی شوند. شما باید تمریناتی را بیابید که برای کمک به چربی سوزی و کاهش وزن موثرترین هستند.

هر چقدر هم ورزش میکنم یا رژیم بگیرم، نمی توانم وزن کم کنم. چرا اینطور است؟

بهترین تمرینات برای کاهش وزن عبارتند از:

 

1. تمرینات قلبی: این تمرینات ضربان قلب شما را بالا می برد و به شما کمک می کند تا کالری زیادی بسوزانید. برخی از تمرینات قلبی خوب شامل دویدن، شنا و دوچرخه سواری است.

 

2. تمرینات قدرتی: تمرینات قدرتی نه تنها به عضله سازی شما کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند کالری بیشتری در زمان استراحت بسوزانید. این به این دلیل است که بافت ماهیچه ای کالری بیشتری نسبت به بافت چربی می سوزاند. بنابراین، اگر می خواهید وزن کم کنید، باید روی تمرینات قدرتی و همچنین کاردیو تمرکز کنید.

 

3. تمرین اینتروال: تمرین اینتروال نوعی تمرین هوازی است که در آن دوره‌های با شدت زیاد و کم را به تناوب تغییر می‌دهید. این نوع تمرین در سوزاندن کالری و کمک به کاهش وزن بسیار موثر است.

 

بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن

بسیاری از رژیم های غذایی مختلف وجود دارند که ادعا می کنند بهترین ها برای کاهش وزن هستند. اما همه آنها برابر خلق نشده اند. برخی از آنها موثرتر از دیگران هستند و برخی در دراز مدت پایدارتر هستند. در اینجا چند مورد از بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن بر اساس شواهد علمی آورده شده است.

 

1. رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای بر اساس عادات غذایی سنتی مردم کشورهای مدیترانه ای مانند ایتالیا، یونان و اسپانیا است. بر میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، آجیل، دانه ها و چربی های سالم تاکید دارد. مطالعات نشان داده است افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می کنند لاغرتر هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن کمتری دارند.

 

2. رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا) برای کمک به کاهش فشار خون با کاهش مصرف سدیم طراحی شده است. سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب، آجیل و دانه ها است. یک مطالعه نشان داد که افرادی که از رژیم غذایی DASH پیروی می کردند نسبت به افرادی که از رژیم غذایی استاندارد آمریکایی پیروی می کردند وزن بیشتری از دست دادند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمتری داشتند.

 

3. رژیم غذایی انعطاف پذیر

رژیم غذایی انعطاف پذیر (یا نیمه گیاهی) عمدتاً گیاهی است اما مصرف گهگاهی گوشت یا ماهی را امکان پذیر می کند. مطالعات نشان داده است که افرادی که از این نوع رژیم غذایی پیروی می کنند، لاغرتر هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها کمتر از افرادی است که به طور منظم گوشت مصرف می کنند. آنها همچنین تمایل دارند به طور کلی کالری کمتری مصرف کنند.

 

4. رژیم اتکینز

رژیم اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات است که کربوهیدرات هایی مانند نان، پاستا و شکر را محدود می کند، اما امکان مصرف نامحدود پروتئین و چربی را فراهم می کند. مطالعات نشان داده است که افرادی که از این نوع رژیم غذایی پیروی می کنند می توانند در کوتاه مدت وزن خود را به سرعت کاهش دهند، اما در دراز مدت نسبت به افرادی که از انواع دیگر رژیم ها پیروی می کنند، احتمال بیشتری دارد که وزن خود را دوباره به دست آورند.

5. رژیم کتوژنیک

این روزها رژیم کتوژنیک در راستای رژیم اتکینز  بسیار پرطرفدار شده است که اخیراً  دسترسی به محصولات کتوژنیک برای مصرف کنندگان در ایران راحت تر شده است .

 این رژیم غذایی که بر پایه دریافت چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم بوده و باعث می شود بدن در وضعیت یا کتوزیس قرار گرفته و بیشترین مقدار چربی را بسوزانید  و همچنین متابولیسم بدن شما نیز افزایش یابد.

انواع محصولات کتوژنیک را می توانید در اینجا ببینید .   

مشاهده محصولات کتوژنیک

چرا ممکن است وزن کم نکنید

 

ورزش و رژیم غذایی بدون دیدن نتیجه بسیار خسته کننده است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا با وجود تمام تلاش‌هایتان، وزن کم نمی‌کنید. در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک فرد ممکن است وزن کم کند، برخی از مقصران معمولی وجود دارند که اغلب مقصر هستند:

 

1. نخوردن کالری کافی

اگر کالری کافی نمی خورید، بدن شما انرژی لازم برای حمایت از سطح فعالیت شما را نخواهد داشت. علاوه بر این، متابولیسم شما در تلاش برای حفظ انرژی کاهش می یابد. در نتیجه کالری کمتری می سوزانید و کاهش وزن سخت تری خواهید داشت.

 

2. کم خوردن برخی مواد مغذی

اگر مواد مغذی خاصی مانند پروتئین یا فیبر به اندازه کافی دریافت نکنید، بدن شما ممکن است به راحتی ذخایر چربی را حفظ کند. مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل می خورید که شامل تمام مواد مغذی بو شما باشد

 

3. خوردن بیش از حد شکر

خوردن بیش از حد قند می تواند منجر به افزایش وزن شود زیرا باعث افزایش سطح قند خون و سپس سقوط می شود. این می تواند احساس خستگی و گرسنگی در شما ایجاد کند و باعث شود که غذای بیشتری نسبت به آنچه در غیر این صورت مصرف می کردید بخورید. سعی کنید مصرف قند خود را محدود کنید و به جای آن بر خوردن کربوهیدرات های پیچیده تمرکز کنید.

 

4. نخوابیدن کافی

اگر خواب کافی نداشته باشید، بدن شما هورمون استرس کورتیزول بیشتری تولید می کند. این هورمون می تواند منجر به افزایش اشتها و میل به غذاهای ناسالم شود. علاوه بر این، می تواند سوزاندن ذخایر چربی را برای بدن دشوارتر کند. سعی کنید هر شب حداقل ۷ تا ۸ ساعت بخوابید.

 

5. ورزش نکردن به طور منظم

اگر به طور منظم ورزش نمی کنید، ممکن است آنقدر که فکر می کنید کالری نمی سوزانید. حتی اگر به طور منظم ورزش می کنید، اگر خودتان را با ورزش های جدید یا متفاوت به چالش نکشید، ممکن است بدن شما به همان روال عادت کند و دیگر کالری بسوزاند. تمرینات خود را ترکیب کنید و مطمئن شوید که شامل ترکیبی از تمرینات قلبی و تمرینات قدرتی به منظور به حداکثر رساندن پتانسیل سوزاندن کالری است.

اگر وزن کم نمی کنید چه باید کرد؟

اگر ورزش می کنید و درست غذا می خورید اما وزن کم نمی کنید، چند توضیح ممکن وجود دارد.

یک دلیل می تواند این باشد که شما کالری کافی نمی خورید. حتی اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنید، اگر کالری کافی دریافت نکنید، وزن کم نمی کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی برای حمایت از سطح فعالیت خود غذا می خورید، و اگر هنوز نتیجه ای نمی بینید، سعی کنید کالری دریافتی خود را 250-500 کالری در روز افزایش دهید.

احتمال دیگر این است که هورمون های شما از کاهش وزن جلوگیری می کنند. اگر سطح تیروئید یا هورمون استرس شما نامتعادل باشد، کاهش وزن دشوار است. با پزشک خود در مورد بررسی هورمون های خود صحبت کنید تا ببینید آیا این مورد برای شما وجود دارد یا خیر.

در نهایت، این امکان وجود دارد که شما آب را نگه دارید. اگر نفخ یا پف کرده باشید، ممکن است به نظر برسد که وزن اضافه کرده اید، در حالی که در واقعیت اینطور نیست. سعی کنید سدیم را کاهش دهید و مقدار زیادی آب بنوشید. این باید به کاهش احتباس آب و کمک به کاهش وزن کمک کند.

 

چگونه کاهش وزن خود را عیب یابی کنید

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید اما نتیجه ای نمی بینید، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

-به اندازه کافی غذا میخوری؟ ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما اگر به اندازه کافی غذا نمی خورید، بدن شما در واقع وزن خود را حفظ می کند. مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا می خورید تا از اهداف کاهش وزن خود حمایت کنید.

-آیا غذاهای مناسب می خورید؟ درست مانند نخوردن کافی، اگر بیش از حد از چیزهای اشتباه می خورید (فکر کنید: غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین و غیره)، وزن کم نمی کنید. مطمئن شوید که بیشتر چیزی که می خورید، غذاهای کامل و فرآوری نشده باشد.

-به اندازه کافی ورزش می کنی؟ ورزش کلید کاهش وزن است. اگر به اندازه کافی فعال نیستید، برنامه تمرینی خود را افزایش دهید. ترکیبی از تمرینات قلبی و قدرتی بهترین است.

-هنوز نتیجه ای ندیده اید؟ با یک پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید تا ببینید آیا مورد دیگری در جریان است یا خیر.

 

چه زمانی در مورد وزن خود به پزشک مراجعه کنید

اگر همه کارها را درست انجام می دهید و نتیجه نمی بینید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با پزشک خود صحبت کنید. دلایل زیادی وجود دارد که باعث کاهش وزن نمی شود، از جمله شرایط پزشکی. اگر برای مدتی بدون موفقیت رژیم گرفته اید و ورزش کرده اید، وقت ملاقات با پزشک خود بگیرید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه چیزی ممکن است باعث این مشکل شود و چگونه آن را حل کنید.

داستان های موفقیت آمیز کاهش وزن

تلاش برای کاهش وزن می تواند بسیار خسته کننده باشد، به خصوص اگر احساس می کنید همه چیز را درست انجام می دهید و نتیجه ای نمی بینید. اما تسلیم نشو! افراد زیادی هستند که جای شما بوده اند و موفق شده اند. در اینجا چند داستان موفقیت آمیز کاهش وزن وجود دارد که به شما امید می دهد.

 

کاهش 45 کیلو بدون جراحی

هرگز فکر نمی کردم یکی از آن دسته از افرادی باشم که 45 کیلو وزن کم می کنند، اما پس از سال ها رژیم یویو، بالاخره این کار را انجام دادم! تلاش و فداکاری زیادی لازم بود، اما ارزشش را داشت. اکنون احساس سلامتی و شادی بیشتری نسبت به قبل دارم. اگر من بتوانم این کار را انجام دهم، شما هم می توانید!"

 

- علی، 27 ساله، تهران

قبلا از سایز لباس خجالت میکشیدم ولی الان به سایزی رسیدم که افتخار میکنم! برای رسیدن به اینجا کار سخت و عشق به خود لازم بود، اما ارزشش را داشت. اگر با وزن خود دست و پنجه نرم می کنید، فقط بدانید که رسیدن به اهدافتان امکان پذیر است."

 

- سارا ، 30، شیراز

"من 68 کیلو در 18 ماه کم کردم

آنها گفتند این کار نمی شود، اما من این کار را کردم! بر خلاف همه شانس ها، من فقط در 18 ماه 68 کیلو وزن کم کردم. کار بسیار سختی بود، اما ارزشش را داشت. اکنون احساس شگفت انگیزی دارم و مردم همیشه به من می گویند که چقدر الهام بخش هستم."

- جواد، 32 ساله، مازندران

پیشنهاد ویژه:

برای تهیه محصولات رژیمی و ارگانیک  فروشگاه های زیادی بصورت فیزیکی و اینترنتی وجود دارد که با یک جستجوی ساده میتوانید از کم و کیف این فروشگاه ها مطلع شوید و ما فروشگاه اینترنتی هست مارکت رو رو پیشنهاد میکنیم این  فروشگاه از آن دست مراکزی هست که محصولات با کیفیت رژیمی با تنوع زیاد و  از برندها و تولید کننده های متفاوت از سراسر دنیا  را در فروشگاه خود  ارائه میدهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز