خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

بغداد نسبت به برخورد با گروه‌های تروریستی از مبداء اقلیم کردستان مسئولیت‌پذیر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۰۶۹

وزیر امور خارجه خواستار مسئولیت‌پذیری کامل بغداد و اقلیم کردستان عراق نسبت به برخورد با گروه‌های تروریستی و آپارتاید از مبداء اقلیم کردستان عراق شد.

به گزارش ایلنا، قاسم اعرجی، دبیر شورای عالی امنیت عراق که در راس یک هیات امنیتی عالیرتبه در تهران بسر می‌برد، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تاکید بر مناسبات رو به گسترش تهران و بغداد در تمامی زمینه‌ها، بر همکاری دو کشور در زمینه امنیتی از جمله لزوم برخورد با تروریست‌های مسلح از مبدای اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه مناسبات دو‌ کشور راهبردی و‌ ممتاز است و ما امنیت عراق را امنیت ایران می‌دانیم، گفت: با توجه به مناسبات حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ما انتظار نداریم که خاک اقلیم کردستان عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدیدی علیه ایران باشد.

امیرعبداللهیان خواستار مسئولیت‌پذیری کامل بغداد و اقلیم کردستان عراق نسبت به برخورد با گروه‌های تروریستی و آپارتاید از مبداء اقلیم کردستان عراق شد.

وی ادامه داد: ما همواره خواهان عراق آباد، آزاد و مستقل بوده‌ایم و جز خیر برای دولت و ملت عراق نمی‌خواهیم اما تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران را تحمل نخواهیم کرد.

قاسم اعرجی، دبیر شورای امنیت عراق در این دیدار اظهار داشت: قانون اساسی عراق اجازه فعالیت به افراد و جریاناتی که مخل تهدید همسایگان باشد را نمی‌دهد.

وی اطمینان داد هرگونه اقدام ضد‌امنیتی علیه ایران با اقدام دولت مرکزی و اقلیم مواجه خواهد شد و عراق امنیت ایران را امنیت خود می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز