خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با فواد حسین مطرح کرد:

حمایت قطعی ایران از ثبات و امنیت عراق

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۳۱۱

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی‌اش، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، دولت و ملت عراق در حمله انجام شده به شهر زاخو، بر حمایت قطعی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در تماس امروز خود با فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، گلوله‌باران شهر زاخو از استان دهوک در شمال اقلیم کردستان عراق را که طی آن جمعی از مردم بی‌گناه شامل زنان و کودکان و خانواده‌هایی که برای مقاصد گردشگری و بهره‌مندی از طبیعت در این منطقه حضور یافته بودند را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، دولت و ملت عراق، بر حمایت قطعی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد.

وی همچنین وزیر امور خارجه عراق را در جریان تصمیمات متخذه و دیدگاه سران سه کشور شرکت‌کننده در نشست آستانه در تهران، خصوصا در زمینه تاکیدات به عمل آمده در خصوص استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز برای رفع مشکلات در محدوده‌های مرزی، قرار داد.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی گفت: شب گذشته با حضور در این منطقه گردشگری که مسافرانی از بغداد و بصره را در خود جای داده بود از نزدیک تحولات را دنبال کرده و گلوله‌باران این منطقه را قویا محکوم و آن را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت عراق خواند.

وی ادعای حضور گروهی تروریستی در این منطقه را عاری از صحت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز