خبرگزاری کار ایران

در نشست دبیران اجرایی خانه کارگر مطرح شد؛

جامعه کارگری اسیر بازی‌های سیاسی نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۵۸۳

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه بیان مطالبات صنفی کارگران به سیاسی‌کاری تبدیل نخواهد شد، گفت: جامعه کارگری در اتفاقات اخیر هوشیارانه عمل خواهد کرد و نه تنها اسیر بازی‌های سیاسی نخواهد شد بلکه با هرگونه مطالبه‌گری صنفی که بخواهد رنگ وبوی سیاسی بگیرد مقابله خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی در نشست دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور به میزبانی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه اظهار کرد: فضایی که در پی اتفاقات اخیر در کشور بوجود آمده است باید مدیریت شود. نباید دچار احساسات زودگذر شویم و نباید یادمان برود که نیروهای انقلاب و پایبند به آرمان‌های نظام اسلامی هستیم و باید در جهت آرام کردن فضای کشور حرکت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات عدیده پیش روی جامعه کارگری گفت: جریان کارگری همواره مطالبات صنفی خود را مطرح می‌کند اما نباید در شرایط کنونی اجازه دهیم اساس نظام سیاسی کشور دچار مشکل شود و فضای جامعه ملتهب شود. دشمنان می‌دانند ایران قدرتمند و قوی در حال حرکت است و به دنبال فتنه‌انگیزی هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات کشور ناشی از سوء‌مدیریت نشات گرفته از نگرش اقتصادی است، گفت: اقتصادی که می‌توانست آرامش را در کشور حاکم کند به سمت دستوری شدن حرکت کرد و طبیعی است که چنین اتفاقاتی بوقوع می‌پیوندد.

صادقی با تاکید بر اینکه نباید به بهانه مشکلات اقتصادی کشور در صف پیاده نظام دشمن قرار بگیریم، گفت: تشکیلات خانه کارگر سرنشینان کشتی جامعه کارگری هستند و در نظارت و هدایت جامعه کارگری تلاش خواهد کرد تا مطالبات صنفی کارگران تبدیل به سیاسی کاری نشود. جامعه کارگری هوشیار هستند تا با جریان ضدانقلاب همصدا نشوند.

وی تاکید کرد: کارگران به دور از هیجانات سیاسی همواره مطالبات صنفی خود را مطرح خواهند کرد.

او با بیان اینکه سیاستگذاری در کشور نباید به گونه‌ای باشد که زمینه بحران را ایجاد کند، تصریح کرد: هرگونه بیان مطالبه صنفی جامعه کارگری نباید تبدیل به بحران شده و رنگ‌وبوی سیاسی به خود بگیرد و برخی بخواهند با موج‌سواری در چنین شرایطی به دنبال تسویه حساب با نظام باشند. یقین بدانید جامعه کارگری هوشیارانه عمل خواهد کرد و نه تنها اسیر بازی‌های سیاسی نخواهد شد بلکه با هرگونه مطالبه‌گری صنفی که بخواهد رنگ وبوی سیاسی بگیرد مقابله خواهد کرد.

معاون دبیرکل خانه کارگر خواستار عمل به تعهدات دولت در خصوص مطالبات جمعیت ۳۳ میلیون نفری خانواده بازنشستگان شد و افزود: دولت در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی جدی باشد.

وی گفت: جامعه کارگری ۴۳ سال است که همواره وفادار به نظام اسلامی بوده و در تمامی صحنه‌ها حضور معناداری از وفاداری خود به نمایش گذاشته است و با رصد هوشیارانه تحرکات کشور، ضمن پیگیری مطالبات صنفی هیچگاه در زمین دشمن بازی نخواهند کرد.

صادقی در ادامه، تعیین تکلیف ۲۵ درصد معوقه سال ۱۴۰۰ جامعه بازنشستگی، پرداخت کامل معوقات تا پایان سال، افزایش تعهدات بیمه مکمل را از جمله مطالبات بازنشستگان دانست و افزود: بیمه تکمیلی فعلی مورد رضایت کارگران و بازنشستگان نیست و دوجانبه به کارگر ضربه می‌زند در حالی که باید جهت حفظ منافع بهره‌بردار تدوین و تنظیم شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بانک رفاه متعلق به کارگران است و سهام آن در بورس نیز باید به جامعه کارگری تعلق گیرد، افزود: دولت را باید مجاب کرد که سهم سالانه سازمان تامین اجتماعی را در ردیف بودجه پرداخت کند. براساس ارزیابی‌های به عمل آمده سهم سازمان در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۶۳ میلیارد تومان است و اگر این سهم در ردیف بودجه جاری کشور دیده شود سازمان تامین اجتماعی دچار کمبود منابع مالی و بحران نخواهد شد و می‌تواند متناسب‌سازی حقوق را اعمال و اجرایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز