خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نگاه ایران به رفتارهای پشت پرده آمریکا در قبال توافق ژنو است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۹۰

ایران در راستای توافقات ژنو، تمام تلاش خود را می‌کند تا بر پایه توافقات حرکت کند و آنقدر به آمانو دبیر آژانس هسته‌ای اجازه بازدید از سایت‌های هسته‌ای خود را داده‌ایم که همواره بیان می‌کنند که ما دیگر نیرو ندارم و باید اجازه استخدام نیرو به ما دهند تا بتوانیم بازرسان خود را برای بازدید از سایت هسته‌ای به ایران اعزام کنیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: امریکا در پشت پرده با ایرانیان بیان می‌کند که ما را درک کنید و اجازه ندهید که در جامعه جهانی بشکنیم.

منصور حقیقت‌پور، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در رابطه با رفتارهای متناقض غرب در خصوص توافقات ژنو گفت: ما همواره باید به رفتار و صحبت‌های غرب در راستای توافقنامه اخیرایران در ژنو با گروه ۱ + ۵ نیم نگاهی داشته باشیم، ولی نگاه اصلی ما باید به مسائل پشت پرده باشد.

وی افزود: دولت‌های غربی بخصوص امریکا در پشت پرده ازایران خواهش و تمنا می‌کنند که با آنان به یک توافق واحد دست یابیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امریکا در پشت پرده با ایرانیان بیان می‌کند که ما را درک کنید و اجازه ندهید که در جامعه جهانی بشکنیم.

وی افزود: امریکا در روی صحنه باید عصایی را قورت دهند تا بتوانند با در جهان با قامت ایستاده حرکت کنند، اما ما از پشت پرده آن‌ها خبر داریم که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

حقیقت‌پور بیان کرد: ایران در راستای توافقات ژنو، تمام تلاش خود را می‌کند تا بر پایه توافقات حرکت کند و آنقدر به آمانو دبیر آژانس هسته‌ای اجازه بازدید از سایت‌های هسته‌ای خود را داده‌ایم که همواره بیان می‌کنند که ما دیگر نیرو ندارم و باید اجازه استخدام نیرو به ما دهند تا بتوانیم بازرسان خود را برای بازدید از سایت هسته‌ای به ایران اعزام کنیم.

وی بیان کرد: ما به آمانو و دیگر کشورهای جهان بیان می‌کنیم که آنقدر برای نظارت و بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران بیایید تا از بازرسی خسته شوید.

حقیقت‌پور با بیان این مطلب که ایران در بحثهسته‌ای مطلب پنهانی با غرب ندارد، اظهار داشت: ایران از دو طریق به غنی سازی اورانیوم برای موارد صلح آمیز دست پیدا کرده است یکی از طریق سانترفیوژ‌ها در نطنز و فردو است و دیگری ازطریق آب سنگین اراک که آب سنگین اراک فقط پیشرفته‌تر از فردو و دیگر تاسسیات هسته‌ای ایران برای رسیدن به غنی سازی است و ایران هیچ چیزی برای پنهان کردن از غرب در اختیار ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز