خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد؛

بی توجهی مسئولان قزوین به حفر چاه‌های عمیق

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۶۲۹

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حفر چاه‌های عمیق آسیب جدی به دشت قزوین وارد می‌کند و این در حالی است که برخی از مسئولین ما به این امر توجه نمی‌کنند و بعضاً با خونسردی تمام گویا حامل خبر خوشی هستند، می‌گویند ما برای تأمین آب چند حلقه چاه در فلان شهر حفر کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، عبدالکریم عابدینی در دیدار با سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: آب، خاک و هوا زیرساخت‌های اساسی و بنیادین زندگی و محیط زیست را تشکیل می‌دهند، این‌ها سه رکن اساسی زندگی زیستی ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه کم‌بارشی یکی از موضوعات جدی است، تصریح کرد: در گذشته زمستان‌ها از جهت بارش شدید برف، طاقت‌فرسا می‌شد و به همین خاطر اگر زمستانی برف کمی می‌بارید مردم خدا را شکر می‌کردند اما اکنون خبری از آن بارش‌ها نیست و زمین از ذخایر گذشته خود مصرف می‌کند و ضروری است این مهم را به نسل جدید منتقل شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: قنات مانند حجامت عمل می‌کرد و خون‌های زاید را از بدن بیرون می‌راند اما الان با حفر چاه‌های عمیق به قلب زمین خنجر می‌زنیم و آسیب جدی به دشت قزوین و ذخایر سفره‌های آب زیرزمینی وارد می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فرونشست دشت قزوین موضوعی بسیار جدی است، خاطرنشان کرد: گاهی در شهرهایی مانند تهران پیش آمده که آسفالت خیابان نشست کرده است، برخی از این‌ها ممکن است به‌دلیل محکم نبودن زیرساخت خیابان‌ها باشد اما برخی نیز خبر از همان فرونشست‌های زمین دارد که سازمان محیط زیست نگهبان آن است و این مسأله در استان قزوین بسیار جدی است و باید به آن توجه شود.

عابدینی بر رصد ویژگی‌های محیط زیستی استان قزوین تأکید و بیان کرد: باید ببینیم فضای محیط زیستی قزوین چه ویژگی‌هایی دارد که استان‌های دیگر این ویژگی‌ها را ندارند، گونه‌های گیاهی و حیوانی در حال انقراض را دریابیم و با دلسوزی از انقراض آن‌ها جلوگیری کنیم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: باید برخی جاده‌ها مانند جاده قزوین به سمت شمال که از سمت الموت می‌گذرد، پیوست محیط زیستی آن را باز کنیم و ببینیم چه بلایی بر سر منطقه می‌آورد و در چنین شرایطی با نگاهی جامع به مسائل زیست محیطی بسیاری از آسیب‌ها یا اتفاق نمی‌افتد و یا کاهش پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بر ضرورت هم‌افزایی حوزه‌های مشترک با محیط زیست تأکید کرد و گفت: برای مثال اگر با جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و راه و شهرسازی جلسات مشترکی گذاشته شود بسیار می‌تواند در مسیر محیط زیست و اهداف حفظ منابع طبیعی کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز