خبرگزاری کار ایران

رونمایی از نحوه تقسیم‌بندی سهمیه ایران در لیگ قهرمانان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۳۹۷

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: اگر کادر فنی تیم ملی بخواهد برنامه هفته دوازدهم را در اختیار بگیرد دربی بعد از جام جهانی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سهیل مهدی درباره زمان برگزاری دربی پایتخت اظهار داشت: هفته دوازدهم لیگ مصادف است با روزهای 12 و 13 آبان. از آنجایی که این روزها در کنار مینی‌کمپ تیم‌ ملی قرار دارد و دو روز قبل از این مینی‌کمپ است به نظر می‌رسد طبق صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌ها تیم ملی در حال تدارک برنامه‌ریزی جدیدی است. می‌دانید اکنون لژیونرها تا روزهای فیفا نمی‌توانند در اختیار تیم ملی در این مینی‌کمپ باشند. اما کشورهای خلیج فارس مثل قطر و امارات که لیگ شان هم اکنون فعال است. لیگ‌های خود را زودتر از فیفادی تمام می‌کنند.

وی در خصوص اینکه آیا هفته دوازدهم قطعاً قبل از جام جهانی برگزار می‌شود، توضیح داد: برنامه‌ریزی ما اکنون تا پایان هفته دوازدهم است. این هفته را برای اعلام کردن آماده داریم اما از طرفی تیم ملی نیز نزدیک به آن روزها است. احتمال دارد تیم ملی بخواهد یک تا دو روز زودتر از این برنامه استفاده کند. در این حالت باید برنامه هفته دوازدهم را در اختیار تیم ملی قرار بدهیم. 

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه با این تفاسیر دربی قطعاً بعد از جام جهانی برگزار می‌شود، گفت: اگر قرار باشد برنامه هفته دوازدهم در اختیار تیم ملی قرار بگیرد دربی هم بعد از جام جهانی برگزار خواهد شد. 

مهدی در خصوص اینکه با  توجه به ویژگی‌های اخلاقی کی‌روش برگزاری دربی قبل از جام جهانی چندان مدنظر او نیست، پاسخ داد: شرایط مقداری سخت است. باید بپذیریم با برنامه‌ریزی جدید فیفا که تیم‌ها یک هفته قبل بازیکنان خود را در اختیار تیم‌های ملی قرار می‌دهند رساندن بازیکنان برای کی‌روش سخت است. او فرصت کوتاهی دارد و به همین دلیل زمانی را برای ریکاوری بازیکنان در نظر گرفته و دست کم بتواند بازیکنان داخلی را به سطح آمادگی مدنظر برساند. کی‌روش همیشه به برگزاری اردوهای بلندمدت مشهور بود. اما جدا از اینکه خودش دیر آمده 5 تا 10 روز جهت آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی فرصت کمی است.

وی در خصوص اینکه آیا کی‌روش مشخصاً آماده کرده دربی را بعد از جام جهانی برگزار کنید، پاسخ داد: مشخصاً مخالفتی با برگزاری دربی قبل از جام جهانی نداشته اما نگران برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی است تا بتواند از آن فرصت استفاده کند. کی‌روش مشکلی با برگزاری دربی قبل از جام جهانی ندارد. 

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص تعداد سهمیه‌ها و نحوه حضور تیم‌های ایرانی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: سهمیه ما خیلی نزدیک به 3+1 است. ممکن است در بدترین حالت 2+2 شود. 

مهدی در مورد اینکه آیا قرار است سهمیه ایران از فصل جاری لیگ برتر تعیین شود، گفت: تا قبل از انتخابات فدراسیون برخی کارشناسان سناریویی نوشته بودند که نحوه حضور تیم‌ها ترکیبی از لیگ گذشته و لیگ امسال باشد. مثل همه کشورهای دیگر که یا به این انتخاب رسیده یا در حال رسیدن هستند. ما هم جدا از این عزیزان نیستم و تقریباً این سناریو نهایی شده است. در نهایت باید هیأت رئیسه فدراسیون بررسی‌ها را انجام داده و اعلام نظر کند.

وی در خصوص زمان برگزاری سوپرجام عنوان کرد: در زمان سرمربیگری اسکوچیچ قرار بود 15 هفته نیم فصل نخست لیگ را قبل از جام جهانی تمام کنیم و در آن حالت سوپرجام بین دو نیم فصل و بعد از جام جهانی برگزار می‌شد. اما با توجه به تغییرات اخیر برگزاری هفته دوازدهم قبل از جام جهانی 50-50 است. بعد از جام جهانی باید به  احتمال زیاد ابتدا نیم‌فصل نخست لیگ را تمام کنیم و قبل از نیم فصل دوم سوپرجام برگزار شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگو با برنامه مجله فوتبال در خصوص اینکه آیا سازمان لیگ برنامه‌ریزی لیگ را با هماهنگی و مشاوره کی‌روش و مدیران تیم‌های لیگ برتری انجام می‌دهد، گفت: خود کی‌روش با مربیان لیگ برتری در تماس است اما وقتی ما می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم از کی‌روش و کادر فنی اطلاعات می‌گیریم. تا امروز تعامل خوبی داشته‌ایم اما مقداری این تأخیرها برنامة‌ریزی را سخت کرده است دوستان ما در باشگاه‌ها معترض این وضعیت هستند اما فضای تیم ملی و فضای حاکم بر مسابقات مقداری دست ما را برای برنامه‌ریزی بسته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز