خبرگزاری کار ایران

زمان شروع مجدد مسابقات لیگ برتر مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۹۴

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را در خصوص زمانبندی بازی‌ها و همچنین حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، سهیل مهدی در خصوص اینکه آیا امکان برگزاری هفته هفتم لیگ برتر وجود نداشت عنوان کرد:‌ بعضی سرمربیان اعتراض کردند که چرا بازی‌ها را به روز یکشنبه منتقل نکردیم. فراموش نکنیم که طبق برنامه‌ریزی قبلی سرمربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ داشتیم قرار بود بازیکنان به کمپ اضافه شوند و عملاً زمان‌بندی ما بر اساس برنامه تیم ملی تنظیم شده بود.

وی افزود: حالا تغییرات صورت گرفته، خوشحالم کارلوس کی‌روش برگشته و کاریزمای مدیریتی فنی هم به تیم ملی برگشت. باید صبر کنیم تا او برنامه‌اش را اعلام کند و بر اساس آن، برنامه لیگ را مجدداً بازبینی کنیم اما در کل آنطور که من می‌بینم به نظر نمی‌توانیم هفته هفتم را داشته باشیم. نهایتاً‌ تا ظهر باید قطعیت این قضیه را اعلام کنیم. با این شرایط باید بپذیریم که برنامه هفته هفتم را نمی‌توانیم لحاظ کنیم چون برنامه تیم ملی همچنان به قوت خودش باقی است.

مهدی تصریح کرد: ضمن اینکه بحث مسافرت‌ها به سمت کربلا وجود دارد. حمل و نقل شهری و بین‌راهی و پروازها دستخوش تغییر برنامه شده است. برای تیم‌ها سخت است که ایاب و ذهاب هفته هفتم که نزدیک به ایام اربعین است را برنامه‌ریزی کنند. بنابراین به نظر می‌رسد باید از هفته هفتم صرف نظر کنیم. تا این لحظه تقریبا به این قطعیت رسیده‌ایم. منتظر برنامه تیم ملی هم هستیم. اگر هفته هفتم را می‌خواستیم برگزار کنیم دقیقا فردای اربعین بود.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه اردوی تیم ملی چه زمانی شروع می‌شود، اظهار داشت: شنیده‌ام که روز چهارشنبه شروع می‌شود. چون رسماً‌ به ما اعلام نشده بود صبر کردیم اما به نظر می‌رسد باید از هفته هفتم صرف نظر کنیم.

مهدی که با برنامه تهران ورزشی صحبت می‌کرد، در مورد اینکه برخی مربیان عنوان می‌کنند آیا امکان برگزاری مسابقات این هفته در روز یکشنبه وجود نداشت،‌گفت:‌ آنهایی که میزبان هستند قاعدتا مشکلی ندارند اما بقیه تیم‌ها در این لحظات سخت برنامه پرواز، حرکت و هتل را برنامه‌ریزی کرده بودند. عملاً نمی‌شد با این سختی تهیه بلیت، برنامه را عوض کرد. حتی در بعضی شهرها اتوبوس نبود و به نظر می‌رسد غیرممکن است که بتوانیم برنامه را جابه‌جا کنیم.

وی در مورد اینکه مسابقات لیگ برتر چه زمانی از سرگیری خواهد شد عنوان کرد:‌ تیم ملی پنجم و ششم مهر برمی‌گردد. برای تیم‌هایی که ملی‌پوش ندارند و در اردو نیستند از هفتم یا هشتم بازی‌ها را شروع می‌کنیم. تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند هشتم و نهم بازی خواهند داشت. اگر هفته هفتم را برگزار می‌کردیم فرصت داشتیم تا هفته پانزدهم نیم‌فصل را جلو ببریم. هر چند الان نمی‌دانیم برنامه کی‌روش برای شروع جام‌جهانی چیست و آیا باید هفته‌هایی را به او تقدیم کنیم یا نه. امیدوارم برنامه‌اش هر چه زودتر به دست ما برسد. هر چند با روحیاتی که او دارد می‌دانم خیلی زود برنامه را تا جام‌جهانی اعلام می‌کند. به محض اینکه برنامه را از او دریافت کنیم برنامه هفته‌های باقی مانده را اعلام می‌کنیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه بانوان هوادار تیم نساجی هم می‌توانند امروز برای تماشای بازی با استقلال وارد ورزشگاه آزادی شوند اظهار داشت:‌ اعتراضات و سوال‌هایی در مورد نحوه حضور بانوان در استادیوم‌های دیگر وجود دارد. چندین سال بود که حضور بانوان را روی سکوها نداشتیم. تسهیلات، شرایط و فضای حضور این عزیزان پیش‌بینی نشده بود. هیچگونه زمینه‌سازی وجود نداشت. بعضاً در چند بازی ملی حضور داشتند که تیم رقیبی هم وجود نداشت و همه طرفدار تیم ملی کشورمان بودند.

وی افزود: الان عملاً می‌بینیم که برای تیم نساجی که تیم رقیب است بانوان حضور خواهند داشت. باید تمامی موارد را در قالب الزامات حضور بانوان جمع‌آوری کنیم تا دستورالعملی شود و در اختیار استادیوم‌های دیگر بگذاریم. استادیوم آزادی هنوز در حال تأمین شرایط است. شرایط به گونه‌ای است که با آزمایش و خطا جلو می‌رویم به عنوان مثال در هفته دوم که بانوان حضور داشتند چیزی به نام صندوق امانات برای آن‌ها در نظر گرفته نشده بود.

مهدی گفت: به همین خاطر احساس کردیم این نیاز است و باید ساخته شود. امکاناتی از این قبیل وجود دارد که باید توسعه پیدا کنند تا خواهران و دختران ما با آرامش بیشتری بتوانند روی سکوها حضور داشته باشند. چون در فضای آزمایش هستیم و هنوز به قطعیت حضور بانوان با امکانات و شرایط کامل نرسیده‌ایم خواهش می‌کنم متقابلاً با پلیس همکاری لازم را داشته باشند. شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا ما بتوانیم هر چه زودتر امکانات را برایشان فراهم و این تجربه را به ورزشگاه‌های دیگر منتقل کنیم. شاید این گروه، گروه پیشرویی است برای حضور بانوان در کل ورزشگاه‌های کشور، کمک و همراهی آن‌ها کمک می‌کند تا هر چه زودتر به این تصمیم برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز