خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

دریچه‌های سد الغدیر ساوه 15 مهر ماه بسته خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۳۵۹

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: با توجه به پایان فصل زراعی و تداوم خشکسالی شدید، دریچه‌های سد الغدیر ساوه 15 مهر ماه سال جاری بسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود قدبیگی افزود: خروجی آب سد الغدیر ساوه برای کشت محصولات پاییزه از 15 مهرماه متوقف می‌شود و بهره برداران باید از چاه‌های کشاورزی برای آبیاری مزارع خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: استفاده و بهره برداری از آب سد الغدیر ساوه برای مصرف خانگی و آشامیدنی پیش بینی شده است تا در این راستا بتوان پیامدهای ناشی از خشکسالی را به بهترین نحو ممکن مدیریت کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: سد الغدیر ساوه ۲۷۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که اکنون 52 میلیون مترمکعب، معادل 20 درصد آن آب دارد.

قدبیگی تصریح کرد: این سد پاییز سال گذشته 113 میلیون مترمکعب آب داشت که متأسفانه با شرایط فعلی و بروز خشکسالی و با توجه به حجم آب موجود در سال جاری کاهش چشمگیری دارد.

وی بیان داشت: از مردم ساوه درخواست می‌شود با توجه به کاهش حجم بارندگی که در پاییز سال جاری پیش بینی شده، صرفه جویی در مصرف آب را با جدیت مورد توجه قرار دهند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اضافه کرد: 92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، 3.5 درصد در بخش صنعت و 4.5 درصد در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز