خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره بیمه و حقوق امدادگران جمعیت هلال احمر/راه‌اندازی مرکز تغییرات اقلیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۳۶۱

رییس جمعیت هلال احمر درباره بیمه و حقوق امدادگران جمعیت هلال احمر توضیحاتی پرداخت کرد.

پیرحسین کولیوند رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره حقوق امدادگران جمیعت هلال احمر گفت: حقوق امدادگران جمعیت هلال‌احمر تا سال گذشته هر شیفت ۲۴ساعته ۱۲۰ هزار تومان بود اما از امسال حدود ۴۰۰ هزار تومان در نظرگرفته‌ایم که از این ماه پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم این رقم به مصوبه پایه حقوق اداره کار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برقراری بیمه تامین اجتماعی با توجه به ماهیت کار پرخطر امدادگران و نجاتگران در پایگاه‌های امدادونجات یک ضرورت بود، ادامه داد: این افراد در حالی ۲۴۰ ساعت شیفت ماهانه را در پایگاه‌ها حاضر می‌شدند که از حداقل امکانات محروم بودند.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امدادگران براساس فرمی که پر می‌کنند از همین مهر ماه بیمه می‌شوند و این بیمه به صورت کامل بوده و شامل بازنشستگی، مستمری، از کار افتادگی و درمان است و تا زمانی که با جمعیت همکاری داشته باشند بیمه هستند.

کولیوند درباره افزایش خانه‌های هلال گفت: یکی از سیاست‌های اصلی جمعیت هلال احمر افزایش خانه‌های هلال است و هر چقدر بتوانیم تعداد این خانه‌ها را افزایش دهیم در خدمت‌رسانی موفق‌تر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و بکارگیری خانه‌های هلال نیز اقدام دیگری است که به صورت جدی پیگیری می‌شود تا بتوان در سال‌های آتی نیز با اتکا به این ظرفیت خدمت رسانی‌ها را توسعه داد. آنچه خانه‌های هلال می‌توانند در جامعه نهادینه کنند، آموزش است و آموزش‌های همگانی می‌تواند از این طریق انجام شود.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در حوادث و بلایا و به ویژه حوادث جاده‌ای ما نیاز به این داریم که رانندگان آموزش‌های لازم را ارائه دهیم تا بتوانند کمک‌های اولیه و جستجو و نجات را انجام دهند. در حال حاضر این کار با یک شدت و حدت در حال انجام است.

کولیوند همچنین درباره راه‌اندازی مرکز تغییرات اقلیم در هلال احمر گفت: ما مرکز تغییرات اقلیمی را در جمعیت ایجاد کردیم و در اجلاسیه‌ای که در این خصوص در مصر برگزار می‌شود جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یک عضو فعال دعوت شده است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کنیم. ما از سازمان ملل و سایر کشورها به ویژه کشورهایی که عامل این تغییرات اقلیم هستند این موضوع را مطالبه می‌کنیم و آن‌ها باید به ما در این زمینه کمک کنند.

رییس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا از دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی نیز این مطالبه را دارید، گفت: ما معمولا به کار دستگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم اما اگر باری زمین مانده باشد حتما آن بار را برمی‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز