خبرگزاری کار ایران

بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایلنا:

دغدغه‌ها و مسائل حوزه کارگری با وزیر پیشنهادی کار مطرح شد/ احتمال رأی اعتماد به زاهدی را بیش از ۵۰ درصد می‌بینم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۰۰۹

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: دو جلسه بنده و هیات رئیسه فراکسیون کارگری با آقای زاهدی‌وفا داشتیم و این جلسه هم یک جلسه جدی بود. ما هم نگرانی‌هایی که در طول ۲-۳ سال اخیر در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های ساختار منابع انسانی، ظرفیت‌هایی که در این وزارتخانه موجود است پیرامون مطالبات کارگران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیمه‌هایی که در زیر مجموعه این وزارتخانه وجود دارد، با ایشان مطرح کردیم.

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا درخصوص ارزیابی از نگاه مجلس نسبت به رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بیشتر از سه ماه از زمان معرفی سرپرست برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپری شده و در پایان این مهلت قانونی آقای زاهدی‌وفا که در این مدت سرپرستی وزارتخانه را برعهده داشت از سوی دولت به عنوان وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه مهم معرفی شد و مجلس هم طی این مدت براساس روال قانونی موجود در آیین‌نامه، سوابق ایشان را مورد بررسی قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیسیون اجتماعی مجلس، دو جلسه بسیار خوب، قوی، متقن و با استفاده از تجربه کار با دو وزیر قبلی یعنی تقریبا ۱۵ ماه آقای شریعتمداری و نزدیک به یکسال آقای عبدالملکی در این دوره از مجلس، به صورت جدی با آقای زاهدی وفا درخصوص این وزارتخانه و برنامه‌های ایشان بحث و گفت‌وگو داشته است و سخنگوی کمیسیون نظر نهایی را اعلام خواهند کرد.

رئیس فراکسیون کارگری در ادامه اظهار داشت: دو جلسه نیز بنده و هیات رئیسه فراکسیون کارگری با ایشان داشتیم و این جلسه هم یک جلسه جدی بود. ما هم نگرانی‌هایی که در طول ۲-۳ سال اخیر در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های ساختار منابع انسانی، ظرفیت‌هایی که در این وزارتخانه موجود است پیرامون مطالبات کارگران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیمه‌هایی که در زیر مجموعه این وزارتخانه وجود دارد، با ایشان مطرح کردیم.

وی افزود: همینطور در حوزه تعاون، در بحث مباحث اجتماعی و موضوعات دیگر مرتبط با این وزارتخانه و دغدغه‌هایی که وجود دارد با آقای زاهدی وفا مسائلی به دقت طرح و بحث شد. بالاخره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها وزارتخانه‌ای است که قبل از تولد تا هنگام قوت و حتی بعد از فوت هم در کنار شهروندان حضور دارد، به همین خاطر تمامی این مسائل به دقت و با جدیت با وزیر پیشنهادی کار مطرح شده است.

بابایی کارنامی درخصوص نگاه مجلس نسبت به عملکرد ایشان و احتمال رأی اعتماد به وی، ابراز داشت: یک نقدهایی به عملکرد و رفتار ایشان وجود دارد اما اکنون فضای کلی مجلس دارد به سمت مثبت حرکت می‌کند، اکنون نمی‌توان گفت گرایش قاطع مجلس چگونه است اما اگر معدل بگیریم، گرایش معدل متوسط مجلس درخصوص آقای زاهدی وفا با توجه به معرفی و ارائه‌ای که درخصوص برنامه‌های خود داشت، شخصیت ایشان و طرح و بحث درخصوص نقطه نظرات و ابهاماتی که وجود داشت، کم کم این فضا تغییر کرده و اکنون به سمت مثبت است.

وی ادامه داد: من احتمال رأی آوردن آقای زاهدی وفا را بالای ۵۰ درصد می‌بینم. ما با تجربه بررسی کابینه آیت‌الله رئیسی و یکی دو وزیر در دولت قبل هم مواجه بودیم؛ کارنامه و برنامه‌های ایشان را با دقت بررسی کردیم.

عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: من با تجربه دو ساله‌ای که در مجلس دارم هیچ زمانی بررسی کارنامه وزرا به این دقت و حساسیت نبوده و این هم نشات گرفته از تجربه‌هایی بود که در طول یکی دو سال اخیر ما نمایندگان داشتیم و موضوعاتی که گروه هدف از ما توقع دارد با دقت بررسی شد. مباحثی که گروه‌های هدف و مخاطبان این وزارتخانه، عموم جامعه و فعالان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از ما توقع و انتظار دارند، همه این ها دست به دست هم دادند که یک بررسی دقیق‌تر و شفاف‌تر در این بحث رأی اعتماد داشته باشیم تا ان‌شاءالله احتمال اشتباه را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز