خبرگزاری کار ایران

رعیتی فرد عنوان کرد:

۴۸درصد از فوتی‌های حوادث کار مربوط به بخش ساختمان است/ سالانه ۷۲۰ حادثه منجر به فوت داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۲۵۱

معاون روابط کار وزارت کار گفت: سالانه ۸هزار و ۹۰۰حادثه کار داریم از این بین۷۲۰ حادثه منجر به فوت می‌شود که ۳۸ درصد این آمار به کارگاه‌های ساختمانی مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز، چهارشنبه ۶ مهرماه، علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت کار، و تعدادی از بازرسان کار این وزارتخانه در جریان طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر، از پروژه‌های ساختمانی لکسون و آرتمیس بازدید کردند. 

رعیتی‌فرد در جریان این بازدید ضمن تبریک هفتم مهرماه، روز ملی ایمنی و آتش نشانی، گفت: به مناسبت این روز مقرر شده در سراسر کشور با همکاری بازرسان کار و کمیته‌های حفاظت فنی از کارگاه‌های پرخطر بازرسی انجام شود. هدف از این بازرسی‌ها حمایت از نیروی کار و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی و همچنین ارتقای فرهنگ ایمنی کار است. 

وی تصریح کرد: طرح ضربتی بازرسی از کارگاه های پرخطر در قالب این بازرسی ها با همکاری واحدهای ایمنی کارگاه ها صورت می گیرد.

رعیتی فرد با اشاره به آمار حوادث کار گفت: سالانه تعداد زیادی از کارگران دچار حادثه می‌شوند و طبق آمار مرکز آمار روزانه دو کارکر فوت می‌کنند. 

وی بیان کرد: امروز ۲۱هزار کمیته حفاظت فنی متشکل از کارگر و کارفرما و مسئول HSD و مسئول بهداشت حرفه‌ای به همراه ۸۰۰ بازرس کار در سراسر کار تلاش می‌کنیم فضای ایمنی در سطح کارگاه‌هارا ارتقا دهیم و امیدواریم این بازرسی‌ها مستمر باشد. 

معاون روابط کار وزارت کار گفت: شعار اول ایمنی بعد کار باید جای خود را به شعار ایمنی همراه کار بدهذد. ایمنی باید در همه‌ی مراحل کار وجود داشته باشد تا حوادث ناشی از کار کاهش پیدا کند. 

وی به مشکلات بازرسان کار اشاره کرد و گفت: بازرسان کار با تمام زحماتی که می‌کشند مشکلات بسیاری دارند که ما به دنبال به حداقل رساندنِ این مشکلات هستیم. 

معاون وزیر کار گفت: در کشور حدود ۸۰۰ بازرس کار داریم و بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی کار از کارگاه‌های فعال صورت می‌گیرد. 

رعیتی فرد به شمار بالای حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی اشاره کرد و گفت: حدود ۴۸درصد از آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار مربوط به بخش ساختمانی است و این بخش یکی از پرخطرترین کارگاه‌های کشور است و به همین دلیل بازرسی‌های این طرح ضربتی با تمرکز بر این کارگاه‌ها صورت گرفته است. 

وی گفت: سالانه ۸هزار و ۹۰۰حادثه کار داریم از این بین۷۲۰ حادثه منجر به فوت می‌شود که ۳۸ درصد این آمار به کارگاه‌های ساختمانی مربوط می‌شود. در واقع بیش از دو برابر کارگاه‌های صنعتی در کارگاه‌های ساختمانی فوتی ناشی از حوادث کار داریم که این نشان می‌دهد آنطور که باید ایمنی کار در این کارگاه‌ها رعایت نمی‌شود. 

رعیتی فرد به پیوستن ایران به دو مقاوله‌‎نامه بین‌المللی اشاره کرد و بیان کرد: ارتقا ایمنی و صیانت از نیروی کار در پیِ عضویت ایران در مقاوله نامه‌های جهانی ایمنی کار در دستور برنامه ریزی وزارت کار قرار گرفته است. 

رعیتی فرد تصریح کرد: در راستای ایمنی کار ضعف قوانین و مقررات وجود نداشته و باید در این زمینه فرهنگ ایمنی کار را مورد تمرکز قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز