خبرگزاری کار ایران

تصویب قانون بهبود شرایط کار و امنیت اجتماعی برای کارگران خانگی در اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۶۶

با تصویب و اعلام یک فرمان قانونی جدید در اسپانیا حقوق کارگران خانگی این کشور با حقوق سایر کارگران شاغل مطابقت داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، با تصویب و اعلام یک فرمان قانونی جدید در اسپانیا، از این پس حقوق کارگران خانگی این کشور با حقوق سایر کارگران شاغل مطابقت داده می‌شود.

بیش از ۳۷۰ هزار کارگر خانگی در اسپانیا از قانون جدید بهره‌مند خواهند شد و حقوق کار و تامین اجتماعی آن‌ها با حقوق سایر کارگران شاغل مطابقت داده می‌شود.

به گفته وزیر کار و اقتصاد اجتماعی اسپانیا، این مقررات از اول اکتبر سال میلادی جاری یعنی ۲۰۲۲ لازم الاجرا خواهد شد و با توجه به اینکه آن‌ها ۹۵ درصد از این بخش را زنان تشکیل می‌دهند، تأثیر زیادی بر زنان خواهد داشت.

سازمان‌های سندیکایی و گروه‌های کارگران خانگی برای دهه‌ها خواستار تصویب این قطعنامه بوده‌اند و آن را با شورای وزیران اسپانیا تنظیم کرده‌اند.

اجرای این فرمان تصویب کنوانسیون کارگران خانگی سازمان بین المللی کار (ILO) در سال ۲۰۱۱ (شماره ۱۸۹) توسط اسپانیا را در پی دارد. از جمله اصلاحات اصلی در پی اجرای این فرمان، به رسمیت شناختن حق مزایای بیکاری و حمایت در موارد ورشکستگی با استفاده از صندوق ضمانت دستمزد (FOGASA) است.

همچنین این فرمانِ وزارت کار اسپانیا حق برخورداری کارگران خانگی از حفاظت از سلامت و ایمنی شغلی مانند سایر افراد شاغل را تضمین می‌کند.

قانون جدید همچنین امکان اخراج این کارگران را بدون دلیل موجه لغو و برخی از مفاد کنوانسیون خشونت و آزار و اذیت سازمان بین المللی کار، ۲۰۱۹ (کنوانسیون شماره ۱۹۰) را در این مورد اعمال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز