خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد:

ضرورت احیای آب بندان های غیر فعال

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۳۸۸

نشستی در خصوص آب بندان های استان به ریاست رئیس کل دادگستری گیلان صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشستی در خصوص آب بندان های استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه آب بندان ها از گذشته نقش مهمی در ذخیره و تامین آب اراضی کشاورزی ایفا می کرد اظهار داشت: نیاکان ما در طراحی آب بندان ها بسیار دقیق عمل کرده و آن را به تناسب نزولات جوی و شیب آب، در شهرستان ها احداث می کردند.

وی در ادامه افزود: آب بندان ها به صورت چند منظوره اداره می شد و علاوه بر تامین آب اراضی برای پرورش آبزیان نیز از آن بهره می گرفتند که امروزه این کاربری آب بندان ها مغفول مانده است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه آب بندان ها به دلیل عدم لایروبی به جنگل یا تالاب تبدیل شده تصریح کرد:  برخی متصرفان نیز با تغییر کاربری در آب بندان ها به ساخت و ساز در آن پرداخته اند.

وی از مسئولان متولی خواست تا میزان آب بندان هایی که قرار است لایروبی شود مشخص کرده و آب بندان های غیر فعال را نیز به سازمان جهاد کشاورزی واگذار کنند.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه در گذشته حجم نزولات جوی با میزان آب بندان ها تناسب داشته است ابراز داشت: امروزه میزان نزولات جوی کاهش یافته و با خشکسالی  مواجه هستیم لذا باید آب بندان های غیر فعال را نیز احیا کرده تا از نزولات جوی بیشترین بهره مندی حاصل شود.

وی در پایان دستور داد کارگروهی در استان و متناظر آن در شهرستان ها با حضور دادستان ها و مسئولان متولی در خصوص ساماندهی آب بندان ها و لایروبی و استحکام بخشی و تامین اعتبار برای آب بندان های غیر فعال تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز