خبرگزاری کار ایران

نماینده آستانه‌اشرفیه در مجلس اعلام کرد؛

کلنگ درمانگاه بندر کیاشهر به زمین زده می‌شود/ تغییر کاربری اسکله از «مسافر» به «صیادی»

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۱۹۴

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، از تخصیص اعتبار ۶۶ میلیارد تومانی از محل محرومیت‌زدایی برای تامین آب شرب ۴۱ روستا خبر داد و اظهار کرد: برای احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی آستانه اشرفیه نیازمند اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی هستیم.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، ابراهیم نجفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتبارات طرح توسعه حرم مطهر سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه، اظهار کرد: این طرح سالیان سال در دست اجرا است، اما اعتبارات استانی آن ناچیز بوده و شهرداری حتی امکان تملک یک واحد مسکونی را در طول سال نداشت و از محل منابع داخلی شهرداری تعدادی از زمین‌ها خریداری شد.

وی با بیان اینکه امسال توانستیم برای طرح توسعه حرم مطهر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ردیف ملی بگیریم، افزود: این اعتبار پنج میلیارد تومان بوده و لذا شهرداری و شورای شهر آستانه اشرفیه اقدام به تنظیم تفاهم نامه‌های اولیه با سازمان بازآفرینی شهری و بانک مسکن کرده است.

نماینده شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، در ادامه به مشکلات بخش کیاشهر در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های کیاشهر تقریبا مغفول مانده و در بخش درمان چیزی ندارد لذا اولویتم در بخش درمان بخش کیاشهر بود و برای احداث بیمارستان مطالبه‌گری کردم.

نجفی با بیان اینکه به زودی کلنگ احداث درمانگاه عمومی، تخصصی و اورژانس بندر کیاشهر به زمین زده می‌شود، عنوان کرد: هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این درمانگاه تصویب شده است.

وی ادامه داد: این درمانگاه به مساحت ۶۰۰ و زیربنای ۱۸۴۰ مترمربع به نوعی بیمارستان محلی محسوب می‌شود و ۱۰ تخت بستری موقت و اتاق عمل سرپایی دارد و لذا می‌تواند مشکلات منطقه را حل کند.

نماینده آستانه در مجلس، با اشاره به قدمت ۱۵۰ساله اسکله بندر کیاشهر و تغییر کاربری این اسکله از گردشگری و صیادی به صیادی، خاطرنشان کرد: به زودی مشکلات زیست محیطی بندرکیاشهر را رفع می‌کنیم تا از ظرفیت‌های صیادی اسکله بهره ببریم.

وی مجموعه هفت هکتاری شیلات بندر کیاشهر را دارای ۱۴ اثر ملی دانست و متذکر شد: شاهد ورود یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حوزه گردشگری بندر هستیم.

نجفی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفری شهرک صنعتی آستانه، تصریح کرد: این شهرستان مشکلات عمده‌ای در بخش‌های برق، آب و مخابرات دارد و لذا با همکاری شرکت توانیر ۱۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار اجرا می‌شود. در حوزه مخابرات هم ۱۰ روستا از ۱۰۰ روستای شهرستان را به عنوان پایلوت شبکه مخابرات زیرزمینی انتخاب کردیم و کلیه حفاری‌ها با کمک بخشداران و دهیاران و شوراهای روستا انجام می‌شود.

وی همچنین از تخصیص اعتبار ۶۶ میلیارد تومانی از محل محرومیت‌زدایی برای تامین آب شرب ۴۱ روستا با همکاری قرارگاه خاتم خبر داد و اظهار کرد: برای احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی آستانه اشرفیه نیازمند اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی هستیم. در این راستا نیز از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم وارد مذاکره شدیم.

نماینده آستانه در مجلس همچنین از آسفالت راه حدود ۳۰ روستای شهرستان تا پایان سال خبر داد و اضافه کرد: استان گیلان در حوزه ساماندهی پسماند به هفت پهنه تقسیم شده و آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و لاهیجان در یک پهنه قرار دارند و آماده احداث دستگاه زباله سوز و کارخانه کمپوست و تفکیک زباله هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز