خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصادی و دارائی:

وزارت اقتصاد برای جذب سرمایه‌گذار آمادگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۷۳

وزیر امور اقتصادی و دارائی گفت: به دنبال کنترل تورم و جذب سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید احسان خاندوزی امروز در نشست فعالان اقتصادی استان در استانداری مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه از گذشته نقشه راه اقتصادی برای استان‌ها ترسیم نشده بود گفت: وزارت اقتصاد و دارایی آمادگی کامل برای تسریع در صدور مجوز‌ها را دارد.

وی افزود: به دنبال کنترل تورم و جذب سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری هستیم.

وزیراقتصاد و دارایی مازندران با بیان اینکه دولت در حال تلاش برای ثبات اقتصادی است گفت: قرار نیست تلاطم اقتصادی به فعالان اقتصادی وارد شود.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم دو الی سه برابر سقف اختیارات استان‌ها جهت تصمیم گیری افزایش یابد.

خاندوزی تاکید کرد: دارایی‌هایی که در اختیار دولت است و دولت نمی‌تواند بازدهی خوبی از آن داشته باشد در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت .

وی برای اینکه بدنبال ایجاد عدالت منطقه‌ای در داخل هستیم گفت: آمادگی کامل داریم برای اصلاح برخی از مصوبات و قوانین با تولید کنندگان به یک جمع بندی برسیم تا کمتر متضرر شوند.

بازگشت ۱۱۷ واحد تولیدی به چرخه تولید

استاندار مازندران هم در این نشست با اشاره به اینکه بیش از ۱۸۰ واحد تولیدی استان در تملک بانک‌ها قرار داشت گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته ۱۱۷ واحد تولیدی به سرمایه گزاران واقعی تحویل و به چرخه تولید برگشت.

سید محمود حسینی پور افزود: مازندران یکی از مهمترین استان‌های کشور با ظرفیت فراوان در نیروی انسانی و اقتصادی است

وی با بیان اینکه در ۱۵ نوع محصولات کشاورزی رتبه برتر کشور را داریم تصریح کرد: باید به مازندران نگاه ملی داشت چرا که این استان خدمات ملی ارائه می‌کند

استاندار مازندران گفت: سه بندر مازندران نقش ویژه‌ای در صادرات کشور ایفا می‌کند و به دنبال بهسازی و نوسازی گمرکات استان هستیم.

استاندار مازندران افزود: اعطای تسهیلات به مجوعه‌های صادرات محور، حمایت از مجموعه‌ها با مصولات دانش بنیانی و شناسایی بازار‌های جدید صادراتی در دستور کار مسئولان مربوطه استانی قرار دارد.

مرادیان نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در این نشست با اشاره به اینکه در موضوع آب برخی نقاط استان مشکل دارد گفت: باید به مازندران ویژه نگریست.

علیپور دیگر نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بایدبه بزرگراه هفت تن توجه ویژه شود گفت: ساخت این بزرگراه در کنار آورده خود، نقش بسزایی در توسعه استان خواهد داشت.

زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود هم در این نشست گفت: بانک‌ها نقشی در راه اندازی واحد‌های جدید ندارند .

علی بابایی کارنامی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود هم گفت: در هنگام برداشت برنج نباید شاهد واردات این محصول باشیم که دودش به چشم کشاورزان می‌رود.

حاجی پور نماینده مردم آمل در این نشست گفت: موضوع پسماند گریبان گیر استان شده است و تامین مالی برای رفع این موضوع نشده است .

فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد هم گفت: باید از ظرفیت بانک جهت حمایت از مجموعه‌های تولیدی بهره برد

شریعتی نماینده مردم بهشهر گلوگاه و نکا در این نشست گفت: مازندران از راه ترانزیتی محروم است و باید به این موضوع توجه شود.

مهاجر رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در این نشست با اشاره به اینکه برای نوسازی واحد‌های تولیدی با مشکلات زیادی روبرو هستیم گفت: به ورود ماشین‌آلات مجموعه‌ها حق گمرکی تعلق می‌گیرد که انتظار می‌رود ورود ماشین‌آلات برای نوسازی از معافیت برخوردار شوند.

لازم به ذکر است تولید کنندگان استان هم در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات پیش رو پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز