خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آلمان:

برلین دلیلی برای از سرگیری مذاکرات برجامی نمی‌بیند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۸۶۴

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش دلیلی برای از سرگیری مذاکرات برجام نمی‌بیند و در حال حاضر بر این مسأله متمرکز نیست.

به گزارش ایلنا، «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش دلیلی برای از سرگیری مذاکرات برجام نمی‌بیند و در حال حاضر بر این مسأله متمرکز نیست.

وی با بیان این‌که «از دید ما، در حال حاضر نشانه یا دلیلی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران وجود ندارد»، گفت که آلمان بارها تصریح کرده است که این مذاکرات در شرایط فعلی انجام نمی‌شود. 

کریستوفر تأکید کرد که تمرکز ما در حال حاضر روی مذاکرات نیست.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این طی مواضعی مشابه اعلام کرده بود که تمرکز این کشور در شرایط فعلی بر توافق با ایران بر سر احیای برجام نیست.

وی با اشاره به اظهارات اخیر «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا درباره ادامه مذاکره با ایران بر سر توافق هسته‌ای گفت: «بیایید به یاد بیاوریم که چگونه به اینجا رسیدیم. توافق هسته‌ای با ایران در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به دست آمد و متأسفانه با تصمیم دولت سابق برای خروج از این توافق، فعالیت‌های هسته‌ای ایران از چارچوب خارج شد. اکنون زمان گریز هسته‌ای ایران به چند هفته رسیده است. این وضعیتی است که ما در آن قرار داریم».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: «همچنان دیپلماسی را مؤثرترین راه در قبال مسأله هسته‌ای ایران می‌دانیم اما همانطور که هیلاری کلینتون گفته است، در شرایط فعلی و هم‌زمان با اعتراض‌ها در ایران مذاکره هسته‌ای اولویت واشنگتن نیست».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز