خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

هدفگذاری افزایش 30 هکتاری سطح زیر کشت گلخانه‌های مرکزی/حمایت از متقاضیان ایجاد گلخانه‌ از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۵۱۹

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: افزایش 30 هکتاری سطح زیر کشت گلخانه‌های استان مرکزی در سال جاری هدفگذاری شد. بیشترین گلخانه‌های گل و گیاهان زینتی در شهرستانهای اراک، خمین، ساوه و محلات و بیشترین گلخانه‌های سبزی و صیفی در شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌ اصغر زارعی افزود: برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برای توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌های سبزی، صیفی و گل و گیاهان زینتی حدود 20 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود این برنامه سال جاری در استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: 722 هکتار فضای گلخانه‌ای در استان مرکزی وجود دارد که 527 هکتار این اراضی زیر کشت گل و گیاهان زینتی و 195 هکتار نیز زیر کشت محصولات سبزی و صیفی قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: سالانه 53 هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی از جمله فلفل دلمه‌ای، گوجه و خیار در گلخانه‌های سبزی و صیفی، 2 میلیون و 700 هزار شاخه گل شاخه بریده، 51 میلیون گلدان گل آپارتمانی و 156 میلیون بوته گل فصلی و نشایی در گلخانه‌های گل و گیاهان زینتی این استان تولید می‌شود.

زارعی تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه تولید گل فصلی و نشایی رتبه نخست کشور، تولید گل شاخه بریده رتبه دوم و تولید گل آپارتمانی رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ است. علاوه بر کشت گل و گیاهان زینتی در فضاهای گلخانه‌ای، 593 هکتار از اراضی باز کشاورزی استان مرکزی نیز زیر کشت گل و گیاهان زینتی قرار دارد.

وی بیان داشت: حمایت از متقاضیان ایجاد گلخانه‌ در استان مرکزی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی است. متقاضیانی که برای ایجاد گلخانه در سامانه تسهیلات اعتباری «سیتا» وزارت جهاد کشاورزی ثبت نام کنند می‌توانند از تسهیلات با نرخ 14 درصد در مناطق برخوردار و 10 درصد در مناطق کمتر برخوردار شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تأکید کرد: کاهش مصرف آب و افزایش تولید در اراضی گلخانه‌ای، از جمله مزایای گلخانه‌ها است. کشت محصولات کشاورزی در اراضی گلخانه‌ای علاوه بر کاهش 10 برابری مصرف آب کشاورزی، افزایش 10 برابر تولید محصول در این اراضی را به همراه دارد.

زارعی ابراز داشت: 670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که 1.2 درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان مرکزی به سایر مناطق ارسال می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز