خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

برخی نهادها چوب لای چرخ مجلس می‌گذارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۰۲۹

در مجلس دوازدهم اجازه تضعیف جایگاه مجلس را نمی‌دهیم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: مجلس قوانین خوبی مانند ساماندهی کارکنان دولت را تصویب می‌کند اما ارگان دیگری چوب لای چرخ ما می‌گذارد، چرا نهاد قانون‌گذاری که در راس امور است را تضعیف می‌کنید، در مجلس دوازدهم اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تعاملی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با نمایندگان فعلی و منتخب استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین به مناسبت هفته کار و کارگر در سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی در این نشست گفت: گاهی دفاعیات ما در حوزه کارگری این کاروان را به مقصد نمی‌رساند، البته نه اینکه ما تلاش نمی‌کنیم بلکه به خاطر این است که برخی مسایل اساسی در کشور داریم که باید حل شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: باتوجه به کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و امنیت شغلی، اصلا انتظار نداشتم وزیر کار وظیفه شورای عالی کار را به دوش مجلس بیندازد.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل عنوان کرد: جامعه امروز جامعه تعاملی بوده و تعامل لازمه رسیدن به موفقیت است، باید سبد معیشت و سبد تورم محاسبه شده و قانون را به اجرا بگذاریم.

نیازمند رسیدگی ویژه به معیشت کارگران هستیم

این مسئول ادامه داد: امروز نیازمند رسیدگی ویژه به معیشت کارگران هستیم، بارها گفتیم اما شنیده نشد، برای مسئولین جای خجالت دارد که ما کم کاری کنیم و رهبری به صحنه بیاید.

وی بیان کرد: وقتی سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغ شده، جای مسامحه نیست؛ اما ندیدم مسئولی به طور دقیق در این باره صحبت کند و هنوز درگیر مسایل بیست سال پیش هستیم.

محمدبیگی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت جامعه کارگری اظهار کرد: رعایت سه‌جانبه‌گرایی و عدالت در شنیدن صدای کارگران اهمیت دارد، جامعه کارگری همیشه پای واقعیت‌ها ایستاده و صبورترین قشر است.

وی بیان کرد: ۳۳۰ هزار واحد تولیدی کارگری داریم که ۸۷ درصد آن زیر ۱۰ نفر کارگر دارند، نباید اینطور باشد که در این کارگاه‌ها شاهد عدم امنیت شغلی و بی‌توجهی به ایمنی شغل و قراردادهای سفید امضا باشیم.

شاهد وجود مکانیزم‌های ناکارآمد هستیم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اظهار کرد: قرارهایی که با تامین اجتماعی می‌گذاریم به نتیجه نمی‌رسد، چه مکانیزم ناکارآمدی وجود دارد که مجوزهایی که گرفته شده اجرا نمی‌شود، یک نماینده چند بار باید برای یک موضوع مجوز بگیرد.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی از محل مابه‌التفاوت نسخ الکترونیکی و کاغذی یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که از جیب خانواده‌ها رفته است و باوجود کاهش تعداد واحدهای مشکل‌دار، هنوز هم مشکل امنیت شغلی وجود دارد.

منتخب مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: باید تمام کارگاه‌ها ایمنی کار را رعایت کنند، نمی‌شود به هر قیمتی کارگر را زیر گیوتین برد تا یک لقمه نان سر سفره ببرد.

می‌توان برای مسکن کارگری اقدامات خوبی انجام داد

وی با اشاره به جایگاه قزوین گفت: رتبه دوم تامین مسکن و رتبه نخست اشتغال را داریم، در حوزه مسکن کارگران طرح‌های خوب و جامعی آمده و می‌‌توان با کمک بانک‌ها بهترین مسکن‌ها را برای کارگران تامین کنیم.

محمدبیگی ادامه داد: در استان واحدهای تولیدی خوبی داریم و در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی قطب هستیم، باتوجه به این ظرفیت‌ها با کمک خود مردم می‌توان مسکن کارگری را اجرایی کرد.

کارگران و کارمندان در پرداخت مالیات مظلوم واقع شده‌اند

وی در ادامه با انتقاد از روند اخذ مالیات گفت: جامعه کارگری و کارمندی در پرداخت مالیات مظلوم هستند، دو باره و سه باره مالیات پرداخت می‌کنند و لازم است چالش‌های مالیاتی اقشار کم‌درآمد و کارگری بررسی و برای اصلاح به مجلس ارجاع داده شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس  در ادامه با اشاره به حوزه درمان بیان کرد: در حوزه درمان بزودی درمانگاه مهرگان بعد از چهار سال تلاش آماده می‌شود و اگر امسال هم این طرح اجرایی نشود از گزینه‌های روی میزمان استفاده می‌کنیم.

حضور اتباع در کشور نیازمند ساماندهی است

وی اظهار کرد: بارها از طرف کارگران بویژه در حوزه کارگران ساختمانی و کشاورزی درباره فعالیت اتباع بیگانه گلایه داشتیم، واحدهایی هستند که به طور غیرقانونی اتباع را به‌کارگیری می‌کنند و حتی کارفرماها شده‌اند.

محمدبیگی ادامه داد: در نهایت احترامی که برای مردم کشور همسایه خود داریم اما آن‌ها باید به کشورشان بازگردند و آنجا را آباد کنند و ماندگاری برای اتباعی است که به صورت قانونی وارد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وجود اتباع در کشور باید ساماندهی شده و شاهد کاهش حضور آن‌ها باشیم، چرا که در حال حاضر این موضضوع به چالش تبدیل شده است.

منتخب مردم قزوین، آبیک و  البرز در مجلس عنوان کرد: در فراکسیون جمعیت پیشنهاد داده شده که در  طرح کالابرگ، کالاهای مورد نیاز خانواده‌ها بازبینی و سبد معیشتی اصلاح شود و هر پیشنهادی که در این حوزه منتقل شود قابل بررسی در سطح ملی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز