خبرگزاری کار ایران

اتحادیه کارگران مکزیک خواستار شکایت از شرکت قطعه‌ساز BBB آمریکا به دلیل ارعاب کارگران شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۴۳۹

مقامات وزارت کار ایالات متحده از سال گذشته تاکنون پنج شکایت دریافت کرده‌اند که همگی در بخش صنعت خودروی برون مرزی آمریکا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک اتحادیه کارگری در مکزیک در این هفته اعلام کرد که از ایالات متحده و دستگاه قضایی آن درخواست شکایت از یک شرکت قطعه‌ساز آمریکایی حاضر در این کشور را کرده است. 

بر اساس این گزارش، شرکت بزرگ قطعه‌سازی خودروی آمریکایی که در برخی کشورهای جهان مانند مکزیک شعبه دارد، به دلیل ادعای نقض حقوق اساسی کارگران در کارخانه قطعات خودرو در شمال مکزیک، مورد شکایت اتحادیه کارگری بزرگی در مکزیک قرار گرفته است تا پروانه قرارداد تجاری آن در این کشور لغو شود. این شرکت که «صنایع BBB» نام دارد، در زمینه حقوق و قراردادهای کاری نیروی کار مکزیکی خود را آزار داده است. 

مقامات وزارت کار ایالات متحده از سال گذشته تاکنون پنج شکایت دریافت کرده‌اند که همگی در بخش صنعت خودروی برون مرزی آمریکا بوده است. دولت مکزیک شکایت کرده است که این مکانیسم کاری با آمریکا ایراد دارد و باید اصلاحاتی در زمینه قراردادهای کار در شرکت‌های سرمایه‌گذار آمریکایی رخ دهد. 

براساس توافقنامه ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا (USMCA)، قوانین حقوق کارگران سخت‌تر از توافقنامه تجارت آزاد قبلی خود در سال ۱۹۹۴ باید تدوین شده باشد. فعالان کارگری و صنفی به صورت گسترده درباره تخلفات ادعایی پیرامون شرکت‌های دارای نمایندگی در خارج از مرزها (بخصوص شرکت‌های آمریکایی) گزارش تهیه کردند. آن‌ها پس از سال‌ها سرکوب دستمزدها، خواهان دستمزدهای بالاتر از شرکت‌های آمریکایی حاضر در کشور خود براساس توافقنامه دو سال قبل شده‌اند. 

اتحادیه‌های بزرگ کارگری مکزیک در طوماری خطاب به مقامات کارگری ایالات متحده، اظهار کرده‌اند که کارگران در طی دوره تعهد در چهارچوب قرارداد کاری خود، برای اعتراض نکردن و نپیوستن به اتحادیه بزرگ کارگری مکزیک (SNITIS)، توسط مدیران BBB Industries در شهر مرزی Reynosa، مرعوب و تهدید شدند. 

این طومار که توسط یک اندیشکده مستقل و غیرانتفاعی در ایالات متحده آمریکا به نام «بازاندیشی تجارت خارجی» امضا شده است، به اشکالات مختلف در سیستم قراردادی شرکت‌های آمریکایی فعال در خارج این کشور اشاره کرده و تصریح کرده است: کارگرانی که در این شرکت‌ها اقدام به تاسیس یا پیوستن به اتحادیه‌ها و تشکل‌های کارگری می‌کنند یا مطالبه صنفی مطرح می‌کنند، از نظر قرارداد کاری دچار مشکل می‌شوند. 

کارگران همچنین ادعا می‌کنند که نمایندگان شرکت در داخل کارخانه و در خطوط تولید آن‌ها را تحت فشار قرار دادند تا با ترس نسبت به خطر از دست دادن مزایای حقوقی خود، به نفع شرکت موضع گیری کنند. اتحادیه‌های کارگری مکزیک این تاکتیک‌های ارعاب کارگران برای سرکوب مزدی را محکوم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز