خبرگزاری کار ایران

مرگ یک کارگر مانورچی قطارحین اتصال دیزل به واگن

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۲۹۶

منابع کارگری در راه‌آهن لرستان از جان باختن یک کارگر مانورچی بر اثر برخورد با لوکوموتیو قطار خبر دادند.

منابع کارگری در راه‌آهن کرمان به خبرنگار ایلنا گفتند: یکی از کارگران مانورچی یا همان متصل‌کننده واگن‌های قطار به نام «محمد آفریکان» روز گذشته (دوشنبه ۱۲تیر ماه) حین اتصال دیزل قطار به واگن در ایستگاه سیرجان دچار حادثه شغلی شد و جان خود را از دست داد.

همکاران این مامور راه‌آهن اظهار داشتند: آقای آفریکان ۳۵ سال سن داشت و ساکن سیرجان بود. سیرجان با استان هرمزگان دارای مرز مشترک است.

طبق اظهارات همکاران وی؛ مانور در راه‌آهن به هر گونه جابجایی وسایل نقلیه راه‌آهن در حدود (داخل) ایستگاه‌ها گفته می‌شود. آقای آفریکان حین جابجایی واگن‌ها با لکوموتیو (دیزل) دچار حادثه شد. اتصال وسایل نقلیه در راه‌آهن به وسیله انواع قلاب‌ها اعم از زنجیری یا اتوماتیک انجام می‌شود.

آن‌ها گفتند: مانورچی پرخطرترین شغل در حوزه راه‌آهن است. ضربه‌ای که دیزل ۱۲۰ تنی به واگن وارد می‌کند بسیار مرگ‌آور است. در طی سالهای گذشته هم موارد فوت و قطع عضو مانورچی داشته‌ایم.

امین لاهوتی مسؤول روابط عمومی اداره کل راه آهن هرمزگان اعلام کرده است که علت بروز حادثه در کمیسیون پیشگیری از سوانح در دست بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز