خبرگزاری کار ایران

تظاهرات کارگران برق در لاهور پاکستان علیه گرانی انرژی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۴۷

نرخ تورم پاکستان در ماه ژوئن به ۲۱.۳۲ درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان در بیش از ۱۳ سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه داون پاکستان، دیروز کارگران صنعت برق پاکستان در لاهور علیه تورم و افزایش فقر و بیکاری در این کشور تظاهرات کردند. 

تظاهرکنندگان پرچم‌ها و بنرهای اعتراضی و منقش به پرچم پاکستان را حمل می‌کردند و خواهان کاهش قیمت کالاهای اساسی مورد استفاده روزانه از جمله بنزین، گازوئیل، گاز و برق بودند. 

کارگران بخش انرژی اصلی‌ترین متضرران در افزایش نرخ سوخت و انرژی پاکستان محسوب می‌شوند.

یک گزارش رسانه‌ای در روز جمعه مطرح کرد که نرخ تورم پاکستان در ماه ژوئن به ۲۱.۳۲ درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان در بیش از ۱۳ سال گذشته است. دولت جدید پاکستان که از طریق اقدام مجلس علیه دولت قبل روی کار آمد، در جهت سیاست‌های ریاضتی و افزایش قیمت‌های کلیدی قدم برداشته است. 

کارگران برق از دولت به رهبری شهباز شریف خواستند افزایش قیمت اقلام مصرفی روزانه را برای حفظ آسایش مردم فقیر پاکستان تعدیل کند. آن‌ها از وزیر دارایی فدرال خواستند که به جای مالیات خاموش در قالب تورم از کارگران و حقوق بگیران، بر اربابان زمین‌دار، سرمایه‌داران مالی بزرگ و نخبگان اقتصادی کشور مالیات وضع کند. 

اداره آمار پاکستان اعلام کرده است که در ماه می (اردیبهشت امسال)، نرخ تورم اندازه گیری شده توسط شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ۱۳.۷۶ درصد بوده است. روزنامه داون گزارش داد که تورم در ماه ژوئن ۶.۳۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به ۲۱.۳۲ درصد در بازه سالانه رسید. 

در راهپیمایی روز جمعه خورشید احمد، دبیر کل اتحادیه کارگران برق آبی واپدا پاکستان، حاجی یونس، عثما طارق، نوشر خان، رعنا شکور، حاجی لیاقت، مالک زاهد، لیاقت علی گجار و دیگر نمایندگان اتحادیه، سپیده دم سخنرانی کردند. 

پیش از این، بالاترین تورم ثبت شده در تاریخ پاکستان در دسامبر ۲۰۰۸ با ۲۳.۳ درصد بوده که به‌دلیل بحران مالی جهانی و همچنین کودتای چندباره به‌صورت موقتی به‌وجود آمد، اما به‌نظر می‌رسد بحران اقتصادی بدتری در انتظار کارگران پاکستانی در قالب تورم تکرار شود. 

در همین حال، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، قرار است امروز در بحبوحه تشدید بحران اقتصادی در این کشور، یک گردهمایی بزرگ مردمی را در میدان رژه در شهر اسلام آباد پایتخت این کشور برگزار کند. 

این تجمع در حالی برگزار می‌شود که پاکستان در آستانه فروپاشی مالی قرار دارد. دولت شهباز شریف روز جمعه گفت که به دلیل سیاست‌های اجرا شده توسط عمران خان و دولت قبلی، قیمت انرژی در کشور طی سه تا چهار ماه آینده همچنان افزایش خواهد یافت. 

وزرای انرژی پاکستان – خرم دستگیر و مسادیک مالک – خطاب به مطبوعات پاکستان گفتند که روند کاهشی نرخ تورم تا پایان سال شروع نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز