خبرگزاری کار ایران

اناری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

منتظر جزییات هستیم/ مشمولان واقعی طرح ساماندهی چه کسانی هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۹۵

رامین اناری گفت: مجلس امروز کلیات طرح را تصویب کرد و باید دید که در جزئیات چه اتفاقی خواهد افتد، چراکه جزئیات بسیار مهم‌تر است. کلیات یعنی حذف شرکتهای پیمانکاری و جزئیات یعنی بررسی بندها و تبصره‌ها و تعیین اینکه چه کسانی قرار است مشمول این طرح شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رامین اناری (نماینده کارگران قرادادی و شرکتی سراسر کشور) در تشریح تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: تصویب کلیات طرح قدم اولی بود که به نحو احسنت برداشته شد. این طرح با ۱۸۶ رأی وارد مجلس شد و کلیات طرح هم با ۱۹۴ رأی در صحن علنی مجلس به تصویب رسید. 

اناری می‌گوید: مجلس به دوشوری بودنِ این کلیات رأی دارد و قرار شد نواقصِ این طرح در کمیسیون اجتماعی برطرف شود و مجددا به صحن علنی مجلس بازگردد. که این پروسه خیلی طول نمی‌کشد. 

به گفته‌ی اناری؛ یکی از اهدافِ ما در این طرح بریدنِ دستهای واسطه‌ها و شرکتهای پیمانکاری بود که رأی بالایی گرفت. ما مسیر خود را پُرقدرت در تصویب جزئیات این طرح ادامه خواهیم داد. 

نماینده کارگران قرادادی و شرکتی سراسر کشور می‌گوید: مجلس امروز کلیات طرح را تصویب کرد و باید دید که در جزئیات چه اتفاقی خواهد افتد، چراکه جزئیات بسیار مهم‌تر است و از این به بعد باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. 

اناری می‌گوید: کلیات یعنی حذف شرکتهای پیمانکاری و جزئیات یعنی بررسی بندها و تبصره‌ها و تعیین اینکه چه کسانی قرار است مشمول این طرح شوند. ببینید روی این طرح ۱۵۰ پیشنهاد آمده و این تعدد پسشنهادات باعث شده که طرح به صورت دوشوری شود و کمیسیون اجتماعی این پیشنهادات را بررسی و به صحن بیاورد. 

نماینده کارگران قرادادی و شرکتی سراسر کشور در پاسخ به این سوال که برای اینکه این طرح مجددا به صحن مجلس بازگردد چقدر زمان نیاز است، گفت: به نظر نمی‌رسد زمان زیادی طول بکشد. کمیسیون اجتماعی تنها باید پیشنهادات را بررسی و لحاظ کند. 

به گفته‌ی اناری؛ نباید فکر کنیم که نمایندگان مجلس از دوشوری اعلام کردنِ طرح به دنبال خریدنِ زمان هستند بلکه همانطور که گفتم تعداد پیشنهادات بسیار است. 

اناری گفت: در جزئیات مشخص می‌شود که طرح ساماندهی برای کدام گروه‌ها و به چه شکلی قرار است اجرایی شود، سنوات مشخص می‌شود و مسائلی از این دست. به نظر می‌رسد نمایندگان سعی می‌کنند که این طرح شامل همه‌ی افراد شود. آن‌ها سعی می‌کنند خصولتی‌هایی مثل مخابرات و بانک‌ها و… هم جزو این طرح شوند. 

نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور تاکید کرد: هر نیرویی که با واسطه و یا بی‌واسطه از خزانه‌ی دولت تغذیه شود، شامل این طرح است. 

اناری در پایان گفت: درخواست ما این است که این دو شوری بودن باعث نشود طرح به تعویق بیفتد. چیزی که ما می‌دانیم این است که پیمانکاران بندهایی را به مجلس دادند و اعتراضاتی نسبت به این طرح داشتند و ما نگران عملیات فرسایشی در ادامه‌ی مسیر هستیم. البته همانطور که در ابتدای بحث گفتم اکثر نمایندگان به این طرح رأی دادند و این امیدوارکننده است. 

اناری می‌گوید: ما مقداری نگران این پروسه‌ی زمانی هستیم. به هر حال مخالفان این طرح در کمین نشسته‌اند. 

به گفته‌ی اناری؛ بررسی جزئیات و بازگشتِ طرح به مجلس در همین ماه انجام خواهد شد. کلیات قدم بسیار بزرگی بود که انجام شد و ما نگران بودیم کلیات در صحن علنی مجلس تصویب نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز