خبرگزاری کار ایران

مراسم تجلیل از همیاران ترافیک در شیراز برگزار شد؛

نقش فرهنگسازی در کاهش تخلفات رانندگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۵۹۸

مراسم تجلیل و تقدیر از همیاران ترافیک با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، رییس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی، رئیس اداره فرهنگ ترافیک راهور فارس و نایب رئیس شورای شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز ارتقای فرهنگ جامعه را از مهم ترین اهداف مجمع برشمرد و بر اهمیت فرهنگ رانندگی تاکید کرد.

علی نقی مصلح شیرازی با بیان این که می شود فرهنگ را مهندسی کرد؛ ابراز امیدواری کرد  که با وجود همیاران مهربان ترافیک دوشادوش پلیس راهنمایی و ‌رانندگی به نقطه ای از فرهنگ برسیم که تخلف رانندگی در شهر نداشته باشیم.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز از همیاران مهربان ترافیک به عنوان الگوهای واقعی جامعه نام برد و گفت: همیاران مهربان ترافیک به روانشناسی سلامت جامعه خدمت می کنند و نه تنها الگوی روانشناسی سلامت هستند که آن را در جامعه تعبیه و نهادینه می کنند.

عبدالمحمد طاهری با بیان این که انسان ها تا احساس درد نکنند؛ برای رفع نیازشان حرکت نمی کنند؛ بر تقدم امنیت روانی بر امنیت فیزیکی تاکید کرد.

طاهری افزود: از نظر صاحب نظران کسانی که در مناصب اجتماعی در قالب گروه، تیم، نهادهای داوطلبانه، سازمان و مشاغل ادارات از پاکبانان تا بالاترین سطوح مدیریت تصمیم گیری قرار دارند؛ در حقیقت از سلامت برخوردارند و از سطح نیازهای اولیه عبور کرده و در سطح نیاز های اجتماعی قرار دارند.

 وی گفت: همیاران مهربان ترافیک در بالاترین سطح نیازهای اجتماعی قرار دارند چون در مقابل خدمت ارزشمندی که به جامعه ارائه می دهند؛ نه تنها حقوقی دریافت نمی کنند که خدمت شان به مراتب مفیدتر و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

طاهری با اشاره به این که شغل، سلامت روانی ایجاد می کند؛ مولفه های سلامت را که از مهم ترین اصول مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز است، ادامه داد: مجمع توانسته است با ایفای نقش های متعدد آماده سازی روانی و احساس درد در جامعه را ایجاد کند و با ارزیابی درد افراد با الگوی محله محوری گام مطلوبی در جهت رفع مشکلات و جلب حمایت افراد جامعه بردارد.

نقش فرهنگسازی در کاهش تخلفات رانندگان

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز افزود: مجمع همچنین با افزایش نرخ تعهد پذیری در شهروندان با دیدن الگوهای مجمع، کمک به بهسازی مبلمان شهری با اعمار نمادهای فرهنگی و مذهبی در بخشهای مختلف، کمک به مولفه خانواده درمانی و اصلاح و بازسازی خود با دریافت نقطه نظرات مردم به عنوان ولی نعمت حکومت، قدم های مثبتی در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه برداشته است.

طاهری بزرگترین خدمت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز به جامعه را کمک به افزایش حوزه امکانات سازمان های دولتی عنوان کرد و گفت: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز توانسته است با کمک خیرین، بیش از 139 میلیارد تومان حوزه امکانات سازمان های دولتی را افزایش دهد.

رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی، مجمع خیرین شهرساز و‌فرهنگ ساز را زبانزد و نمونه در کشور و افتخاری برای استان و شهر شیراز نام برد و با این عنوان که اقدامات مجمع و همیاران مهربان ترافیک بر هیچ کس پوشیده نیست از حضور موثر همیاران در ایام نوروز یاد کرد.

سرهنگ سید فرج الله موسوی گفت: حضور همیاران مهربان ترافیک در کنار پلیس در ایام نوروز افتخاری برای پلیس استان بود؛ چرا که افتخارات جهانی و کشوری در پوشش همیار مهربان ترافیک و هم دوش با پلیس راهور در سطح شهر به روان سازی و هدایت شهروندان و مسافران مبادرت ورزیده و توانستند باعث تسری به شهرستان‌های دیگر شوند.

 وی افزود: تلاش، زحمت، پیگیری و هماهنگی همیاران مهربان ترافیک نشانه آن است که این مجمع با شالوده ای خوب، محکم و قوی بنا و نهادینه شده است.

 رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: بی‌تردید روانی ترافیک در برخی از معابر، افزایش آمار توجه رانندگان و عابرین پیاده به چراغ راهنما و قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات شهری، نتیجه تلاش همیاران مهربان ترافیک است.

 موسوی همچنین همیاران مهربان ترافیک را مشاورین معتمدی برای پلیس راهور خواند و افزود: همیاران مهربان ترافیک، نقص های موجود در معابر، از جمله استقرار چراغ های راهنمایی و رانندگی،  مشکلات موجود در بریدگی ها، خط کشی ها و بسیاری از کمبودهای دیگر را به پلیس انتقال داده و با اعمال نظر شایسته و مطلوب، خدمات ارزشمندی به شهروندان و پلیس راهور ارائه می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز