خبرگزاری کار ایران

آذربایجان غربی ۱۳ روز بدون مرگ کرونایی را سپری کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۵۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در ۱۳ روز گذشته، فوتی کرونا در استان به صفر رسیده که امیدواریم این روند، در روزهای آتی نیز تکرار شود.

به گزارش ایلنا، محمدامین ولی‌زاد در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد:آخرین فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان، مربوط به روز ۱۷ خرداد بود که متاسفانه یکی از شهروندان ارومیه ای بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داد و پس از آن، مورد فوتی در این خصوص گزارش نشده است.

وی با تاکید دوباره به اینکه مهم‌ترین کار در کاهش آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا واکسیناسیون است، گفت: در این مدت، ۱۵ نفر در آذربایجان غربی به صورت قطعی به کرونا مبتلا شدند که متوسط ابتلای ۱.۵ نفر در هر روز را نشان می دهد.

به گفته وی با اضافه شدن این آمار، کل مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به ۳۵۷ هزار و ۸۱۰ نفر رسید و متاسفانه تاکنون هفت هزار و ۵۸۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همچنین افزود: بستری شدگان در بخش آی سی یو کرونا نیز در استان در این مدت کاهشی بود و به ۲۰ نفر رسید و بیماران متصل به دستگاه ونتیلاتور نیز به هشت نفر کاهش یافت.

وی گفت: امیدواریم روند کاهشی ادامه یابد و مردم نیز با خودداری از عادی انگاری، از بروز خیزهای جدید جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا،تاکنون بیش از ۱۰ درصد مردم آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۱ درصد این تعداد هم جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز