خبرگزاری کار ایران

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا:

نگرانی درباره شیوع آبله‌میمون در استان همدان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۸۷۱

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اعلام اینکه تاکنون مورد مشکوکی از آبله میمون در استان مشاهده نشده است، گفت: نگرانی خاصی در رابطه با شیوع آبله‌میمون وجود ندارد و مورد مثبت قطعی در کشور نداشتیم.

به گزارش ایلنا از همدان، فاطمه ترکمان‌اسدی اظهار کرد: در رابطه با شیوع ویروس آبله‌میمون باید مراقب باشیم اما نگرانی خاصی وجود ندارد و تاکنون مورد مثبت قطعی در کشور و استان نداشتیم.

ترکمان اسدی تصریح کرد: ویروس آبله‌میمون از طریق تماس با فرد مبتلا از طریق ارتباط با ضایعات پوستی و ترشحات منتقل می‌شود و فرد آلوده می‌تواند افراد دیگر را آلوده کند.

وی با بیان اینکه آبله میمون، دغدغه سیستم بهداشت کشور است، توضیح داد: مردم‌نگران شیوع این ویروس نباشند چراکه به صورت گسترده، منتشر نشده و مرگ هم ندارد فقط به صورت ضایعات پوستی است، مگر اینکه فرد دچار بیماری زمینه‌ای باشد که مشکل‌ساز شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی برای کنترل این ویروس، اهمیت زیادی دارد و افراد در صورت مواجهه با فرد مشکوک باید تا سه هفته مراقب باشند.

ترکمان‌اسدی ادامه داد: تب، لرز، بدن درد، علائم شبه آنفلوآنزا و ضایعات پوستی، از علائم ابتلا به آبله‌میمون است و افراد با داشتن این علائم باید به پزشک مراجعه کنند و مشورت بگیرند.

وی در رابطه با واکسیناسیون این ویروس، توضیح داد: آبله میمون واکسن جدا ندارد و همان واکسن آبله، تاحدودی می‌تواند ایمنی ایجاد کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز