خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی قزوین:

یک مورد ابتلا به سرخک در استان قزوین اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۶۲۳

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان قزوین یک‌مورد ابتلا به بیماری سرخک اعلام شده که در شهرستان آوج بوده و درحال حاضر کودک بهبود یافته و برای اطرافیان واکسیناسیون انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلال رحمانی در ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: در شبانه روز گذشته ۲۰ بستری جدید داشتیم و برای سومین روز متوالی هیچ مورد فوتی اعلام نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: درحال حاضر قزوین و آبیک نارنجی و سایر استان‌ها زرد هستند، مراجعین حضوری هم نسبت به اوایل فروردین افزایش ملایمی داشته است؛ البته روند کلی  بیماری کرونا کاهش داشته است که شامل افراد نیازمند به دستگاه کمک تنفسی، بستری و فوتی‌ها است.

وی بیان کرد: شهرستان قزوین از وضعیت ایستا برخوردار است و مرکز عارف تقریبا آلوده‌ترین منطقه است.

این مسئول افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۰۷ دوز واکسن در استان تزریق شده و در روز گذشته فقط ۷۵۰ دوز تزریق شده که قابل قبول نیست و باید افراد ذی نفوذ، هم استانی‌ها را برای دریافت نوبت یادآور تشویق کنند.

وی تاکید کرد: تزریق نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان به همکاری آموزش و پرورش نیاز دارد، همچنین باید واکسیناسیون دانشجویان بویژه افراد خوابگاهی به فوریت انجام شود.

این مسئول عنوان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به شدت افت کرده که باید پیگیری شود‌.

رحمانی اظهار کرد: باتوجه به مشاهده یک مورد سرخک در استان باید تمام اتباع افغان زیر ۳۰ سال تا ۱۲ ماهه شناسایی و واکسیناسیون آن‌ها بویژه در افرادی که به تازگی وارد استان شده‌اند انجام شود تا بیماری شیوع پیدا نکند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز