خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی خبر داد؛

احیای بیش از ۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۲۳

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد از احیای بیش از ۶۰ هکتار از اراضی بیابانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نخعی ضمن گرامیداشت ۲۷ خردادماه روز جهانی مقابله با بیابان زایی و هفته جهاد کشاورزی گزارشی از اقدامات این اداره را ارائه داد و گفت:  شهرستان گناباد با مساحتی حدود ۵۷۰ هزارهکتار بدلیل قرار گرفتن در حوزه های کویر مرکزی و لوت دارای اقلیم گرم و خشک و بیابانی است که حدود ۲۲۷ هزار هزار هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه‌های بیابانی تشکیل می دهد و ۱۲۷ هزار هکتار در محدوده کانون های بحرانی فرسایش بادی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اقلیم شهرستان گناباد و تداوم خشکسالی در منطقه، عرصه های این شهرستان همواره در معرض بیابان زایی قرار دارد، عملیات بیابان زدایی در این شهرستان از سال ۱۳۴۵ آغاز و تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از این عرصه‌ها احیاء شده است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان برای اجرای عملیات بیابان زدائی و تثبیت شن‌های روان به این شهرستان تخصیص یافت که در قالب طرح‌های نهالکاری، آبیاری سنواتی، مدیریت رواناب احداث هلالی آبگیر، تله رسوب گیر، بادشکن، مبارزه با آفات، مدیریت جنگل های دست کاشت و... اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد اظهار داشت: تمامی اقدامات و فعالیت‌هایی که در راستای بیابان زدایی صورت گرفته مرهون همکاری، مشارکت و حضور فعال ساکنین محلی و همجوار در بیابان‌های شهرستان بوده و هم اکنون نیز مردم همواره در حفظ و حراست از تاغزارها همکاری همه جانبه با نیروهای حفاظت اداره منابع طبیعی را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز