خبرگزاری کار ایران

خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۹۹۵

سازمان هواشناسی از رخداد رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور و همچنین نفوذ توده گرد و غبار به نوارغربی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در استان‌های مازندران، شرق تهران، ارتفاعات سمنان و گلستان رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید موقت و در بعضی مناطق خیزش گرد و خاک به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱ و ۲ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و پنجشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار موقتی و وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۳ تیر) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی دو روز آینده وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در نوار شرقی و جنوب غرب کشور رخ خواهد داد و چهارشنبه تا جمعه (۱ تا ۳ تیر) در نیمه‌غربی و قسمت‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

طی روز چهارشنبه شرایط برای شکل گیری توده گرد و خاک در شرق کشور سوریه و شمال عراق فراهم است و پیش‌بینی می‌شود که طی آخر هفته نفوذ توده گرد و غبار در نوار غربی کشور سبب کاهش دید و کیفیت هوا شود.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل انتظار می‌رود.

آسمان تهران فردا (۳۱ خرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (اول تیر) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ خرداد) اهواز با دمای ۵۱ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز